boyhood | 2014

5.8.16

Väčšinou nepíšem recenzie na filmy, ale ak áno, tak ten film musí fakt stáť za to. Alebo aby som sa vyjadrila lepšie, toto zrejme recenzia nebude, skôr tip na film. Okrem toho som príšerný kritik filmov, keďže sa mi páči skoro všetko. Nejde len o to, že sa sústredím na dej. Vždy si totiž všímam svetlo, kamery, strih, kostýmy a aj scenár, rozmýšľam o tom, ako herci vyslovili určité repliky a tak podobne. Keďže ma všetko toto nesmierne fascinuje, ako aj celá tá (spolu)práca okolo filmu, práve preto by som aj priemernému filmu dokázala dať plusové body za kameru a tak podobne. Raz by som chcela byť tam, kde sa natáča film, starať sa o scenár, kostýmy či scénu, najlepšie však sedieť na stoličke režiséra od rána do večera a pracovať s tými úžasnými ľuďmi, ktorí to celé dokážu vytvoriť (hoci mojou prácou by bolo o to celé sa starať).

Dôvod, prečo vám píšem práve o tomto filme, je iný ako to, že je dobrý. To by tu inak boli len samé tipy na rôzne skvelé filmy. Ale k tomu sa onedlho dostanem.

|zdroj: internet|

Boyhood je výnimočný film. Príbeh o dospievaní jedného obyčajného chlapca chcel režisér Richard Linklater natočiť čo najpoctivejšie, aj preto na ňom pracoval dvanásť rokov. Každý rok, na tri až štyri natáčacie dni, sa zišli herci a tvorcovia, aby natočili ďalší kúsok do jednej životnej mozaiky. Výsledkom je snímok, ktorý je neobyčajný svojou obyčajnosťou a tiež tým, akú neuveriteľne pestrú škálu emócií dokáže vo svojich divákoch vyvolať. Mason (Ellar Coltrane) je sympatický šesťročný chlapec, ktorý po rozvode rodičov žije so staršou sestrou Sam (Loerlei Linklater) a mamou (Patricia Arquette). S otcom (Ethan Hawke) sa ale obe deti pravidelne stretávajú a majú s ním kamarátsky vzťah. Takáto je Masonova životná situácia, z ktorej sa vydáva v ústrety puberte, dospievaniu a dospelosti. Po ceste míňa plno známych a priateľov, prvých a druhých lások, konfliktov a uzmierovania sa so svojou sestrou a matkou a ďalších životných križovatiek, ktoré všetci tak dôverne poznáme. | ČSFD.cz

Určite sa často stretnete s pojmom autentický film, alebo ho aj sami použijete vtedy, keď ste videli nejaký, ktorý bol natočený podľa skutočnej udalosti.
Ja by som týmto pojmom označila práve tento film, keďže bol prvý, z ktorého skutočne išla taká autenticita. Mala som pocit, akoby herci, ale aj ostatní tvorcovia, skutočne tvorili jednu veľkú rodinu, vďaka čomu bol film ešte úprimnejší. Každý do toho vložil to najlepšie, čo mohol, aby taký bol celý film. Nebolo to len tak, že tam zavolali hercov, ktorí ponuku prijali, lebo chceli zarobiť, nebolo to tak, že by režisér všetkých kritizoval a onedlho ho už aj prešla chuť vôbec niečo natočiť. Ak si o tom budete chcieť niečo prečítať, zistíte, že práve jeho dcéra vo filme hrala Sam, Masonovu staršiu sestru. Okrem toho auto, ktorým jazdil ich otec, pochádzalo práve zo súkromnej zbierky Richarda Linklatera.

Okrem takýchto maličkostí (ktorých by som vám tu mohla vypísať plno, ale asi by sa vám to nechcelo čítať) je zaujímavý aj fakt, že samotný film sa natáčal 12 rokov, čo ste si už mohli prečítať. Vďaka tomu sa nemuseli meniť herci, pretože niekedy to vážne nedopadne dobre. Točili prakticky bez scenáru, režisér Linklater mal len rozmyslenú kompozíciu a hlavné body Masnovho dospievania. Tak vznikol výnimočný film, ktorý rozhodne nie je žiadnym klišé o dospievaní. Okrem iných ocenení získal na webe metacritic.com od svetovo najuznávanejších kritikov 100 z možných 100bodov.

Videli ste už Boyhood alebo sa vám teraz zapáčil?

DOMS

You Might Also Like

7 komentárov

  1. Tento film vůbec neznám, ale celý kocept mi přijde jako zajímavý a skvělý nápad :) Sice si nejsem jistá, jestli takovýhle film bez scénaře je pro mě ten pravý, ale kouknu se alespoň na nějaké ukázky :)
    P.S. Držím palce, aby jsi jednou na stoličce pro ražiséra seděla :)

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikdy jsem o tom neslysela ale urcite se po nem podivam !

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som prvý krát počula o filme na tvojom blogu, ale velmi ma zaujal :) musim si ho este cez leto pozriet :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Slyším o něm prvně, ale určitě se na něj nepodívám.

    Zvu tě na giveaway o skvělé ceny :)

    www.dendyss.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V poslednom čase som si aj ja na sebe všimla, že pri pozeraní filmu sa pozerám, ako asi to natáčali, čo všetko to obnáša a tak a aj mňa veľmi láka vyskúšať si niečo alebo nejakú rolu na tvorbe filmu, najradšej by som bola kameraman, haha :D Tento film som ešte nevidela, no podľa mňa je to skvelý tip! :)
    Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Wau tak to vyzerá naozaj zaujímavo! :O O tom filme som ešte nepočula :) Určite si ho pozriem :) A takisto nepoznám človeka, ktorý by bol takto zažratý do filmov a teda hlvane si všimla také detaily ako ty. :) To je inak super! A ak je tvoj sen byť režisérkov, tak ja by som to na tvojom mieste určite skúsila. :) Je skvelé, keď v živote robíš prácu, ktorá ťa naozaj baví a napĺňa :))

    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. O tomto filme počujem prvý krát, znie to ako veľmi zaujímavý nápad. Už to, že sa to natáčalo 12 rokov je fantastické, určite sa tento film oplatí vidieť, myslím si to podľa toho, aký originálny nápad to je. Pozriem si ;)

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.