Stephen Chbosky | Charlieho malé tajomstvá

1.8.16

Už od konca júna som Christianiu otravovala s tým, že chcem túto knižku. Tak mi ju objednali, no bol trochu problém s tým, či príde. 
Keď mi teda dva dni pred dovolenkou prišla esemeska, že mi už dorazila do kníhkupectva, bola som z toho nadšená. Veď kto by nebol, najmä po dvojročnom zháňaní v štyroch krajinách? Ako niežeby to bol až taký nedosiahnuteľný tovar, no v kníhkupectvách ho už nemajú tak bežne. 
A musela som sa dosť držať, aby som ju neprečítala hneď v ten deň. Lebo keď už to takto vyšlo, tak som si ju chcela vziať do Talianska.

Preto som to tam čítala vždy, keď som mala nejakú voľnú chvíľu. A škoda, že som toto miesto z fotiek objavila až potom, čo som ju prečítala. Inak by som celé dni sedela na tomto múriku s výhľadom na more, knihou v ruke a zvukmi vĺn v pozadí. 
Pôvodný názov: The Perks of Being a Wallflower | Slovenský názov: Charlieho malé tajomstvá | Autor: Stephen Chbotsky | Žáner: román | Vydavateľstvo: Slovart

ABOUT THE BOOK
Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú omnoho intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, viete však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti. 


MY OPINION
Celé tie dva roky, čo som knihu aktívne zháňala, a ďalšie roky predtým, kedy som ju chcela, som sa tiež cítila nekonečne, ale úplne inak ako Charlie. Totiž túžba prečítať si túto knihu bola akoby nikdy nekončiaca a samu seba som si nevedela predstaviť, ako to čítam, kde asi som a aká stará budem.
Moje očakávania z dňa na deň rástli do obrovských rozmerov, no kniha ich aj tak prekonala. Neviem to plnohodnotne opísať, keďže nič podobné som predtým nečítala (Jedna kniha mi teraz napadla, ktorá bola aj inšpiráciou pre túto, aj to tiež nebolo takéto).

Charlie je o niečo iný ako ja, no predsa máme spoločné vlastnosti. No práve tie by som nezaradila medzi také typické. Je to niečo, čo ma zaujíma odjakživa, o čom často rozmýšľam, no ešte som sa nestretla s človekom, ktorý by nad tým nezvraštil čelo. Charlie tým človekom bol. Nepodobali sme sa nejako výrazne, no aj v takýchto maličkostiach som ho dokázala pochopiť.

Tým, že Charlie píše neznámemu priateľovi, ktorý nevie, kto mu píše, môže sa mu zveriť so všetkým. Necharakterizovala by som to ako klasický denník alebo niečo také, pretože pri čítaní máte pocit, akoby ste videli do Charlieho hlavy, akoby ste boli ním.

Charlieho malé tajomstvá je kniha, ktorá sa k vám nikdy nedostane len tak. Vždy je, podľa mňa, za tým niečo viac, čo vás na nej upúta. Nikdy to nie je tak, že si ju niekto z vášho okolia kúpi, tak to skúsite.

Tiež je to kniha, ktorá sa nedá opísať. Je to ako opisovať písmeno inými písmenami, čo sa nedá. Preto som to nedokázala opísať ani ja a predpokladám, že táto pseudorecenzia je úplne nepochopiteľná. Jediná možnosť, ako zistiť, čo v tej knihe je, je prečítať si ju. A nerozmýšľať pri tom na nič iné. 

DOMS

You Might Also Like

8 komentárov

  1. Ja som videla film a ten sa mi neskutoščne páčil, možno si raz prečítam aj knižku :)

    OdpovedaťOdstrániť


  2. Nejradši bych tady zanechala jenom srdíčko, protože tahle knížka je tak úžasná, že se ani nedá popsat slovy.. Dostala jsem ji před pár lety k Vánocům a od té doby jsem ji četla několikrát, vždy si v ní najdu něco nového a vždy si přeju, abych to byla já, komu Charlie píše.. a v určitém slova smyslu tím člověkem i jsem, je to opravdu vyjímečná kníža a jsem ráda, že jsi konečně také mohla objevit její kouzlo :)

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Charlie bol pre mňa postava, s ktorou som možno nemala všetko spoločné, ale našla som sa v ňom. A podľa mňa sa v ňom dokáže nájsť každý jeden človek, kto si tú knihu prečíta. Nič neprikrášľuje a hovorí to, čo skutočne cíti. A možno aj preto ma tá kniha tak veľmi chytila za srdce. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi zaujímavo a pekne si sa o tej knihe rozpísala, mám chuť si ju prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ešte som nikdy nečítala ani len nedržala Charlieho malé tajomstvá v ruke. Asi to nechám na osud, nech si tá knižka teda nájde ku mne cestu sama. :D Tiež dosť pochybujem, že ju u nás v knižnici majú... Inak mám rada recenzie ako je táto, kde nie je uvedená zápletka a každá drobnôstka príbehu. Zbožňujem prekvapenia a tak sa nechávam rada prekvapiť aj pri deji knižky. :)
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
  6. je to jedna z mojich najobľúbenejších kníh, čítala som ju niekoľko rokov dozadu v angličtine a neskutočne sa mi zapáčila a zanechala vo mne skvelý dojem. film som videla už asi 10x a nikdy ma zatiaľ neomrzel :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Milujem túto knižku! Už som ju čítala tretí krát a stále sa mi rovnako páči. Filmové spracovanie je tiež perfektné, ale knižky majú v sebe niečo viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Chcela som napísať, že Charlie je jedna z mojich obľúbených knižných postáv, no... tak veľmi sa v Charliem vidím, že už ho nevnímam ako len postavu.
    Je to úžasná kniha. Plná toľkých rôznych emócií. Dá sa prečítať za jeden deň, no dá sa čítať i mesiace, keďže hoci všetky listy tvoria príbeh, každý je iný, každý má v sebe ešte svoj vlastný príbeh; preto sa doň človek môže začítať hocikedy, v akejkoľvek situácii.
    Je to jedno z diel, ktoré bude v mojich rukách nielen ešte raz či desaťkrát, ale siahnem po ňom stokrát - lebo každé čítanie je iné, pri každom zbadám detail, ktorý som doteraz prehliadla, nejaká situácia či myšlienka mi zrazu bude dávať zmysel ♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.