Italy diary

26.7.16

15./17. - 26. 7. 2016

Mám pocit, že môj blog aj instagram vyzerajú v poslednom čase tak, ako keby som bola nejaký veľký cestovateľ. Najprv Paríž, potom minipost z Mníchova a teraz zase Taliansko. Keďže sa mi ale podarilo rodinu dotiahnuť do Toskánska (bol to môj dlhodobý sen ísť tam), tak sa o to s vami chcem podeliť. Raz by som chcela byť taký poriadny cestovateľ, ale tak to ešte musí počkať. Potom sa ale do Toskánska určite vrátim a spoznať ho viac aj ako krajinu.

Teraz to boli viac-menej len mestá, ktoré sú v tomto článku. Hoci je možno trochu dlhší, tvoria ho prevažne fotografie.

P A D O V A

Cestou sme sa zastavili v možno menej známom meste. Všetci sme boli z cesty takí "oťapení" a čakalo nás ešte ďalších 300 kilometrov, ale inak by sme to asi nenavštívili. Padova bola fakt krásna, no bolo by tam treba ísť niekedy na jeseň (ako vo všeobecnosti všade do Talianska, ak sa nechcete uvariť). 

P I S A

Ďalším mestom, do ktorého sme sa vybrali, bola Pisa. Všetky fotky odtiaľ mám nakrivo, veď niet divu. Šikmá veža je naživo totiž ešte šikmejšia, ako sa zdá na fotkách. Ako teda niežeby sa Talianom podarila postaviť vôbec jedna rovná veža, ale toto už bol extrém. Okrem toho je návšteva Pisy celkom zaujímavá, keďže okrem 2438 ľudí pózujúcich pred vežou s rukami vedľa seba (čo máte aj nižšie na fotke), uvidíte celkom peknú architektúru a centrum tvoria farebné talianske uličky. 

L U C C A

Jedno z menej známych miest, ktoré sa ale oplatí navštíviť. Jednou z hlavných pamiatok mesta je okrúhle námestie, ktoré bolo pôvodne postavené okolo amfiteátra. Ten tam dnes už nie je, no námestie ostalo takto pekne vytvarované. 

M O N T E R O S S O

Monterosso je jednou z dediniek Cinque Terre (čo snáď poznáte, lebo keď som o tom niektorým ľuďom hovorila ešte niekedy v júni, fakt nevedeli, čo to je, aj keď sa mi to zdalo celkom známe). Práve tam sme šli len kvôli pieskovej pláži, i keď tam bol skôr štrk a kamene ako piesok -_-. Ale aj tak sa mi páčili všetky tie uličky a farebné domčeky. 


R I O M A G G I O R E

O niečo šťastnejšia som bola, keď sme nakoniec navštívili aj Riomaggiore, "centrum"  Cinque Terre. Nemám vám k tomu ani nič viac čo napísať, je to jednoducho nádhera, veď posúďte sami. 
Via dell´Amore, ktorou by sa dalo dostať aj do Manaroly, kam som tiež veľmi chcela ísť, bola zasypaná. To mi teda pripadalo fakt ako poriadne "šťastie", ale tak pôjdem tam niekedy nabudúce. 
Koniec koncov, Riomaggiore som si fakt užila a je to nádherná dedinka. 

 L A   S P E Z I A

V La Spezii sme sa zastavili po výlete v Cinque Terre, keďže práve tam sme mali odparkované auto. Veľa fotiek odtiaľ nemám. Bolo to v podstate celkom normálne mesto s typickými talianskými domami a pásikavými kostolmi (ktoré boli aj v dvoch predošlých dedinkách (neviem, ako to Talianom napadlo, spraviť pásikavé kostoly, no mne sa to páči)). Trochu mi to mesto pripomínalo San Francisco. Pre mňa bola ale najkrajšia časť našej prechádzky práve obrovský prístav so snáď miliónom lodí. Mám takéto veci jednoducho rada a boli tam aj také bielo-červené žeriavy, tak to už bola úplná nádhera. 

 V I A R E G G I O

V tomto asi 90-tisícovom meste sme bývali. Tvorili ho najmä uličky lemované krásnymi stromami s ružovými, cyklamenovými a bielymi kvetmi a domčekmi s okenicami rôznych farieb. 
Spolu s ubytovaním sme mali k dispozícii aj dva bicykle, tak sme sa na nich chodili voziť po parku a po cyklistickom chodníku, ktorým ste dokázali prejsť celé pobrežie. 
Všetci ľudia tam jazdili buď na skútroch, alebo na bicykloch. Až bola radosť pozerať sa na všetky tie farby. 


DOMS

You Might Also Like

14 komentárov

  1. Taliansko je kúzelné :) Mám vysnívaný Rím ,ale aj množstvo iných miesto v Taliansku, snáď si raz splním sen :! Zatiaľ som bola len v Kalábrii :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To musel být krásný výlet. Itálie je krásná, fotky také, moc se mi líbí ta s těmi přivázanými loďkami.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. och muselo to tam byť prekrásne! Tie fotky hovoria za všetko!

    SASHA´S LIFE

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherné fotky ♥ Taliansko mi príde neskutočne krásne pre jeho architektúru. Všetky tie úzke uličky, staré budovy a skútre. Jednoducho krása:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fotky jsou krásné! :) Je super, že jsi si splnila sen a podívala jsi se do Itálie :)

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To vypadá nádherně, moc povedené fotky! Také jsem byla letos v Itálii, ale je to opravdu země mnoha tváří, vypadala úplně jinak! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Toskansko je nadhera! Fotky ti vysli :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na toto som sa tak tešila! Už keď som videla fotky na instagrame, tak som vedela, že článok bude plný domčekov, pláži a takej tej talianskej lenivosti. Musela to byť skvelá dovolenka, ja musím tiež rodičov spracovať na takéto niečo, haha. No a Riomaggiore je v mojom travel bucket liste.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Paráda, Toskánsko je aj jeden z mojich menších snov :) veľmi pekné fotky

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nemám slov. Nad každou fotkou som sa pozastavila a poriadne sa pokochala - je to čistá krása a dokonalosť ♥ Ani sa nedivím, že si rodinku presviedčala, vyzerá to tam ako z rozprávky ♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Krásne fotky! Mňa veľmi zaujímajú a určite by som sa raz v živote (aspoň) chcela pozrieť do Benátok :)
    Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Krásne fotky :) V Taliansku som nikdy nebola, dúfam, že aspoň raz sa mi tam podarí ísť..:)

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tiež som navštívila Taliansko, konkrétne som bola na dovolenke v Lignane a bolo tam prekrásne!:) Veľmi by som sa išla pozrieť do Ríma, Benátok a Milána:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.