Films To See This Summer

18.7.16

V lete chce každý robiť niečo iné, nie len sedieť doma a pozerať telku, no ja osobne beriem prázdniny aj ako čas na filmy, ktoré by sa mi v priebehu školského roka nechcelo pozerať dlho do noci. Okrem toho som posledné dni bola trochu chorá, tak som von veľmi nechodila.
Mám tu niektoré, ktoré som si stihla už aj pozrieť, no iné som nevidela. Mám veľmi rada životopisné filmy, no rada si pozriem čokoľvek. Môžete mi napísať, aké filmy by ste si chceli pozrieť vy alebo aké mi odporúčate. 
BOYHOOD
2014 | Director: Richard Linklater | Actors: Ellar Coltrane, Patricia Arquette
Len pred niekoľkými dňami som si tento film už aj pozrela. Je to vysoko oceňovaný film, ktorý zachytáva 12 rokov zo života Masona. Zaujímavosťou je, že sa práve tých 12 rokov natáčal. Tí istí herci sa vždy po roku stretli a natočili ďalších pár záberov. 
Nie je to taký gýčový film o dospievaní, no autentické dielo, ktoré sa na nič nehrá. Inými slovami - je to také obyčajné. No práve v tom je, pre mňa, to najväčšie kúzlo. 


THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER
2012 | Director: Stephen Chbotsky | Actors: Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller
Zohnať knihu bol asi dva roky dlhý boj, no už ju mám niekoľko dní doma, tak sa do nej pustím počas dovolenky. Musím sa ale priznať, že už som videla aj film, hoci dosť dávno. Na druhej strane sa nebojím, že by som si to tým skazila. 
The Perks of Being a Wallflower je film natočený podľa knihy, ktorý rozpráva príbeh 16-ročného Charlieho, najmä jeho prvý rok na strednej, ktorý je preňho celkom náročný. Snaží sa nájsť skupinu ľudí, kam zapadne, a zároveň sa vyrovnať so svojimi duševnými problémami. 

WILD
2014 | Director: Jean-Marc Vallée | Actors: Reese Witherspoon, Gaby Hoffmann
Knihu som dočítala niekedy na jar a už predtým som sa musela veľmi ovládať, aby som si nepozrela film (keďže už raz išiel na HBO, keď som len tak prepínala). Teraz si to už ale môžem dovoliť. 
Keď Cheryl zomrie mama a zrúti sa jej manželstvo, rozhodne sa od toho všetkého utiecť, no najprv sa vydá "zlým smerom", ktorým sú drogy a známosti na jednu noc. Po čase sa aj toho chce zbaviť a urobí najimpulzívnejšie rozhodnutie v živote: vydá sa sama na Pacific Crest Trail, vysokohorskú trať dlhú 1100 míľ. 

THE DANISH GIRL
2015 | Director: Tom Hooper | Actors: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard
Pôvodne som tento film chcela vidieť v kine, no nikto ďalší sa o to veľmi nezaujímal, tak som ho ešte nevidela. A možno to bude aj tým, že som vtedy chcela vidieť asi tri nové filmy naraz a nejako som si to nevedela skombinovať či uprednostniť aspoň jeden. 
Film je natočený podľa knihy, ktorá je inšpirovaná skutočnou udalosťou. Odohráva sa v dvadsiatych rokoch minulého storočia a je to príbeh o manželoch maliaroch. Raz nepríde Gerde Wegenerovej figurantka, ktorá má byť niečo ako predloha k jej sérii baletných portrétov. Gerdin manžel Einar sa ponúkne, že jej pomôže a nachvíľu sa oblešie do baletných šiat. Najprv nevinná hra na dánske dievča Lili uňho neskôr vyvolá pocit, že len v ženskom tele dokáže byť šťastný.

A BEAUTIFUL MIND
2001 | Director: Ron Howard | Actors: Russell Crowe, Jennifer Connelly 
Film inšpirovaný autentickým životným príbehom Johna Forbsa Nasha ml., držiteľa Nobelovej ceny za ekonómiu. Je prijatý na prestížnu univerzitu v Pricetone s povesťou talentovaného matematika. Po čase sa ale začne správať zvláštne, žije vo svojom uzavretom svete, nezúčastňuje sa na zábavách a nechodí ani na prednášky. 
Vysokú školu opustí ako vedec, ktoré objaví matematickú teóriu, ktorou vyvráti všetky zaužívané ekonomické tézy. Získa skvelé postavenie, ožení sa, založí rodinu...
Raz si ale jeho žena Alica uvedomí, že jeho "zvláštnosť" je v skutočnosti psychická porucha, ktorej liečba je dlhá a zložitá, najmä keď pacient odmieta priznať, že je skutočne chorý.

DOMS

You Might Also Like

7 komentárov

  1. O Boyhood počujem prvý krát. Danish Girl sa chystám pozrieť už celé mesiace, no nikdy nemám na ten film chuť, keďže je dosť ťažký, avšak teraz cez prázdniny mám kopec času na všetko, tak sa k tomu určite dostanem. Wild vyzerá tiež dobre a o Beautiful mind robila zase moja spolužiačka projekt, takže tie mám tiež na svojom liste. Jedine Perks of being wallflower som videla a bol nádherný♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Videla som tri z nich a ztoho Charlieho malé tajomstvá ma asi najviac rozpalalo čo aký film kedy. Viem ,divné :D A divočina je super silný film :) Musím si pozrieť aj to Boyhood konečne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Film The Perks Of Being A Wallflower som zatiaľ videla len raz - tesne po tom, čo som prvýkrát dočítala knihu, no keďže sa mi tak veľmi páči písaná podoba (milujem Charlieho listy, aké sú osobné a súkromné a niektoré veci sa im proste do filmu nepodarilo dostať), zatiaľ som sa k druhému pozretiu nedostala, ale asi by som to mohla napraviť :D
    Danish Girl ma celkom zaujal, keď šiel v kine - a sama veľmi neviem, prečo som ho odteraz nevidela :D Rovnako ako aj A Beautiful Mind - oba vyzerajú veľmi zaujímavo (a určite si ich toto leto pozriem!) ♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  4. The Perks Of Being A Wallflower je mojí srdeční záležitostí - miluju jak film, tak i knížku ♥ Divočina byla pro mě jako knížka skvělá, ale film se mi moc nelíbil.. Zbytek filmů neznám, ale ráda se na ně podívám, už mi pomalu dochází inspirace na to, co si pustit :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  5. z týchto filmov som videla len Perks of Being a Wallflower ale na ostatné som videla aspoň trailery a určite stoja za pozretie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Neviděla jsem žádný, vlastně nejsem moc filmová, ale Danish girl si pustit chci už dlouho a Beautiful mind zní také zajímavě, díky za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Všechny filmy jsem viděla a líbily se mi, hlavně Dánská dívka.

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.