Paris diary | part 1

3.7.16

Aké to šťastie, stretnúť v prvý prázdninový deň dve učiteľky v priebehu desiatich minút.

24. 6. - 26. 6. 2016
1st&2nd day

Náš výlet v Paríži započal v piatok na obed, kedy sme všetci nasadli do autobusu a začali sa tešiť na všetko, čo zažijeme. Po celkom málo prespatej noci, počas ktorej bola obrovská zima a búrka, sme museli pozbierať všetky končatiny zo sedadiel a iných častí autobusu, dať to nejako dokopy a vrámci možností vystúpiť do ulíc Paríža. 
Ako prvé sme navštívili Palác objavov. Zaujímavé časti sa striedali s tými nudnejšími, napríklad také dinosaury boli svetlou výnimkou. 
Hneď potom sme sa trochu prešli po Champs Elysées a zamierili ku galérii Louvre. Ako prvé sme chceli vidieť Monu Lisu, otestovať si, či sa na vás pozerá, nech stojíte kdekoľvek a tak podobne. A podarilo sa to. Príjemne sme sa bavili na slovách spolužiačky, ktorá hovorila, že "Keď sa na to pozriem, je tam len krivé také čosi, a všetci ľudia to obdivujú." Kým sme prešli istú časť Louvra, bolo toho celkom dosť, tak sme si nachvíľu sadli na sedačku k oknu a len tak sme obdivovali výhľad. 
Hneď potom sme už šli na večeru, ktorú sme mali vždy v Latiskej štvrti. Podľa mňa to bolo takto skvelo vymyslené, pretože táto štvrť bola fakt nádherná a mala jednoducho život. Na fotke, kde je Hotel Lavent presne uvidíte pohľad do uličky z miesta, kde som sedela. 
Potom nás už len čakalo ubytovanie, na ktoré sa nám po menších trampotách s parkovaním podarilo prísť. Poviem vám, že aj kajuty na lodi by boli luxusnejšie. 

Na druhý deň ráno sme mali hneď namierené do Versailles, aby tam ešte neboli dlhé rady. Tam sme zase mali plno času, aby sme si to stihli prejsť. 
Poobede sme ale išli na (pre mňa) zaujímavejšiu časť prehliadky Paríža: Montmantre. Znova je to taká štvrť, aká sa mi veľmi páči: malé obchodíky a kaviarničky, úzke uličky, park a vyhliadka. Asi viete, že pre takéto vyhliadky mám fakt slabosť a táto bola úplne nádherná. Len sme nevideli Eiffelovku, tá bola zrejme na druhej strane, čo bola škoda, ale tak nabudúce to napravím. 
Večer nás už len čakala večera a potom znova cesta na hotel. 

Btw: Francúzska doprava ani zďaleka nie je talianska doprava, no raz sa mi podarilo odfotiť jeden menší kolaps čiernych áut, tak to tu máte. Lebo ani neviem prečo, tá fotka sa mi neskutočne páči. 
Btw2: Absenciu Eiffelovky v tomto poste neriešte. Budete ju mať v tom ďalšom až až. 

DOMS

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Krásne fotky, dúfam že si si Paríž užila :)
    https://loveofbratislava.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to ste toho stihli až až! My sme mali takýto program na 3 dni. Ale, och, Paríž♥ Prekrásne mesto, hneď by som sa doň vrátila, hlavne keď vidím Montmantre, tak mám husiu kožu, pretože to bol najsilnejší zážitok z celého Paríža♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Keď vidím tvoje krásne fotky, mám chuť si nahádzať nejaké veci do ruksaku a ísť do Paríža aj rovno hneď a pokojne i sama :D Obe moje sestry v tomto rozprávkovom meste už boli a ja len verím, že aj mne sa tento sen raz splní ♥♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krása :) Paríž je môj veľký sen :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásný článek i fotky :) Úplně jsem si při jeho čtení vzpomněla na to, jaké to bylo, když jsem sama místa, o kterých píšeš, viděla na živo :) Jen mě mrzí, že jsem pořádně nevyzkoumala, jestli se na mě Mona Lisa skutečně bude dívat, ať budu stát kdekoliv.. Ale tenkrát před ní bylo tolik lidí, že by to snad ani nešlo ;)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Aky mas fotak prosim ta

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.