München diary

14.7.16

28. 6. 2016

V Mníchove sme sa zastavili na jeden deň cestou domov. O deviatej sme už boli tam a hneď na začiatku sme mali na programe Deutsches Museum. Zozačiatku ma nadchli len veľké biele okná a výhľad cez ne. Ako v každom múzeu, aj tu som si skôr začala zariaďovať, kam by som si dala obývačku a kam jedáleň. Práve táto budova sa mi veľmi páčila ako ateliér pre umelcov. Veľké miestnosti s vysokými stropmi a dostatkom svetla rozdelené na menšie časti by slúžili maliarom. Ďalej tam boli fakt obrovské miestnosti, kde by mohli tvoriť ľudia zaujímajúci sa o film a fotografi... Ale o mojich architektonických návrhoch tu teraz čítať asi nechcete.

Zaujímavá časť na múzeu boli lode. Mám rada asi všetky dopravné prostriedky, no loď je pre mňa tým najmenej využívaným, možno aj preto ma tak fascinuje. Okrem toho, najčastejšie tam boli práve tie veľké lode s plachtami, o akých počuť najmä z kníh či filmov. Už v Nemecku na odpočívadle cestou tam sa mi veľmi páčila jedna pirátska loď pre deti na hranie. Každý, kto ma pozná, vie, že v budúcnosti by som chcela mať vlastnú plachetnicu a len tak byť na mori na niekoľko dní. A okrem toho by som rada mala aj poriadnu pirátsku loď a simulovala na nej morské bitky, not weird at all. Nakoniec to teda vyeralo tak, že som tam pobehovala z miestnosti do miestnosti a teraz mám vo foťáku asi každú druhú loďku. Okrem toho, nachádzali sa tam aj miestnosti, ktoré boli presne zariadené ako kajuty či iné miestnosti lode, dokonca keď ste sa pozreli z okna, videli ste prístav alebo more s čajkami poletujúcimi okolo. 
Druhé zaujímavé oddelenie boli hudobné nástroje, no tých tam bolo pomerne málo (rozhodne nie toľko ako tých lodiek!)
Ešte predtým, ako sme sa išli naobedovať, sme sa tam len tak potulovali. Podarilo sa mi nájsť terasu, odkiaľ bolo pekne vidieť na celý Mníchov, tak som si to trochu pofotila a išla dnu, lebo tam bolo príšerne horúco. 

Poobede sme mali malú prehliadku námestia a potom voľno. Ostatní išli znova nakupovať, no ja som bola rada, ak som sa mohla hýbať minimálne, keďže od rána som nič nepila a potom naraz asi liter poriadne studenej vody, čo teda nebol najlepší nápad. Napriek tomu sme sa ešte poprechádzali a išli tak akurát do papierníctva (milujem nemecké papiernictvá, raj na zemi!). Chvíľu sme sedeli v reštáuracii uprostred radnice, kde bolo fakt pekne, no potom tam zatvorili. Presunuli sme sa na lavičku na jednu pomerne rušnú ulicu, jedli opražené arašidy a len tak si užívali zapadajúce slnko. 

Myslela som si, že si tu v Mníchove trochu otestujem svoju nemčinu, no podarilo sa mi to len pri objednávaní zmrzliny v McDonalde a potom na WCkách, kde som sa s jednou tetou dohadovala, ako si rozmeniť peniaze.

Btw. Asi to celkovo tak vyzerá, že som ten Paríž aj Mníchov prežila v takej pasivite, no nebolo to tak. Nenachodili sme sa až tak veľmi, no vzhľadom na všetko možné som rada, že to dopadlo takto. 

DOMS

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Pirátská loď a není simulovat mořské bitvy? Páni, nemáš malé sny a cíle! Ale fandím ti, aby ti to vyšlo :) Když nad tím teď přemýšlím, tak by to nemuselo být zas až tak špatný :D

    Wishlists | Wishes & Reality | Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mníchov je jedným z mojich vysnívaných miest, musím sa tam pozrieť :) Krásne fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnichov je krásné město :) Máš to úžasně nafocené :)
    Děkuji za komentář na blogu :)
    Pauline's Tiny World

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnichov je krásné město :) Máš to úžasně nafocené :)
    Děkuji za komentář na blogu :)
    Pauline's Tiny World

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásne fotky :) Mníchov vyzerá veľmi zaujímavo, určite by stálo za to sa tam pozrieť :D

    Na blogu akurát prebieha Giveaway, tak ak by si chcela, môžeš sa zapojiť :) ~ Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja osobne Nemecko nemusím vo všeobecnosti, keďže ten jazyk sa mi nikdy nepáčil a pripadá mi také chladné a vzdialené, no do Mníchova sme mali ísť teraz cez prázdniny, ibaže sa nám to zrušilo. Z tvojich fotiek mi pripadá ako mix Oxfordu a Prahy, čo nie je taká zlá kombinácia, takže mi je trošku ľúto, že nám to nevyšlo.

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.