Ich liebe diese Tage

30.6.16

Upozornenie: Vzhľadom na dnešný dátum je tento článok poriadne mainstreamový a jedno veľké klišé. 

"Mne jazyky až tak nejdú a veľmi ma nebavia." povedala Dominika a išla na bilingválne gymnázium. Túto vetu už poznáte. Neviem, prečo som to urobila, ale jednoducho som to tak chcela. Bolo to celkom sponntánne rozhodnutie. No aj tak som sa celé tri roky tešila na ten september, kedy tam nastúpim. Mám rada zmeny a na túto som bola obzvlášť zvedavá. Nielen že som prechádzala zo školy na školu z chodby na chodbu, spoznala som aj mových ľudí (o ktorých som asi dva mesiace potom mala asi takú myšlieku: "Tak toto je ta moja supertrieda na strednej, na ktorú som sa tak tešila?" Ale nie, som spokojná.). Tých 20 hodín nemčiny týždenne ma učila osoba, ktorú som si už od mája 2011 želala mať za učiteľku. Tak sa mi splnil sen. Potom ale prišli aj horšie stavy. Boli bolesti brucha, aj pocit, že ak sa ešte chvíľu budem zamýšľať nad nemčinou, asi budem vracať. Napriek tomu to ako celkom bol dosť dobrý rok.

Najväčšia múdrosť, ktorú spolužiak vyslovil o našej škole: 
"Táto škola ťa naučí byť flegmatikom." 

Všetci nás označujú za nepodarený a lenivý ročník. Ale nie, my sme len flegmatici. A to sa nám teda do života bude neskutočne hodiť. 

Ale som rada, že tu chodím. A uvedomila som si to viackrát, no najmä vtedy, keď sme mali na škole návštevu z Nemecka. Boli sme na 45 minút hodení do vody a museli sme sa naučiť plávať v nemeckej gramatike, výslovnosti, slovíčkach. Robili sme chyby, no aj tak sme spoznali dievča menom Klara, ktorá hrá v školskom orchestri na klarinete a už 5 rokov sa učí španielčinu. Preto som bola rada, že sa môžem bez väčších problémov porozprávať s človekom inej národnosti. A síce Klaru sme mali možnosť spoznať za 45 minút a už ju zrejme v živote nikdy neuvidíme, prídu ďalší Nemci, s ktorými budeme tráviť viac času a už sa na nich úprimne teším. 

Okrem toho som zažila veľa skvelých momentov, a povedzme si, že ich bolo viac, ako tých zlých. Napríklad lyžiarský, ktorý sa ráta medzi najlepšie týždne môjho života (a zároveň to boli tie úlpne najlepšie narodeniny), celý november a december (hoci sa začali všelijako), výlet v Paríži, niektoré momenty s našou skupinou, piatkové matematiky, ktoré som tak zbožňovala...
A sú tam skvelí ľudia, z ktorých veľa má odo mňa aj prezývky, napr. Afterglow, Peter Pan, Oficiálny držač vrchnáku od odpadkového koša (toto akurát nie je odo mňa, ale od situácie), Surfista, Vans, Dracula, Martinko Klingáč...

Teraz je to za mnou. Teda, tá najľahšia 1/5 tejto školy je za mnou. Preto to nebolo až také zlé. Ale môžete si prečítať, čo som na to hovorila v priebehu školského roka - 1 | 2.

Aspoň som sa o sebe dozvedela, že prvá veta tohto článku je už teraz blbosť a keďže železo mozgové závity treba kuť za horúca, začala som sa hneď učiť španielčinu.

Takže aj keď Ich liebe diese Tage, nielen táto pesnička vystihuje to, čo si myslím o tomto ročníku. Raz pri počúvaní ďalšej pesničky zaspievali "Chcel by si to všetko späť? Nie, už ani náhodou." Presne tak.

DOMS

You Might Also Like

3 komentárov

  1. Je super, že sa ti páči škola a určite sa máš na čo tešiť aj po prázdninách :-) Mňa čaká zase tento rok úplne nová škola, ale teším sa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jsem moc ráda, že se s němčinou pereš tak statečně a věřím a přeju ti, aby ty další roky byly už jenom lepší a lepší :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte na základnej som aj ja premýšľala, že pôjdem na bilingválne, ale s angličtinou, a sama vlastne neviem, prečo som tie posledné dni/týždne nad touto možnosťou ani nepremýšľala a šla rovno na GJAR; a sú chvíle, kedy to trochu ľutujem, ale zase na druhú stranu - nielen že som spoznala skvelých ľudí, ale už to mám aj celé za sebou (čo je super strašidelné, veď onedlho bude zo mňa oficiálne vysokoškoláčka :D).

    Ale som rada, že neľutuješ svoju voľbu - a som si istá, že v budúcnosti budeš za to len a len vďačná; aspoň budeš super plynule vedieť hovoriť nemecky - čo ti teda závidím, keďže ja po tých deviatich rokoch viem ledva poskladať vetu :D
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.