Wild | Cheryl Strayed

21.6.16

Ďakujem Bei za požičanie knihy.

Trikrát hurá pre Dominiku, ktorá si spomenula, že má blog! Za tie asi 3 (!) týždne som toho robila veľa aj málo zároveň. Už 2. júna som si hovorila, že tento mesiac akosi nedávam. Ale už od štvrtka budeme mať konečne pokoj!

Môj plán prečítať 2 knihy za štyri týždne mi celkom nevyšiel, a to som toho veľa nepísala ani na blog. Tú druhú sa mi zrejme podarí prečítať až neskôr, ale medzitým tu máte aspoň recenziu na Wild. Prečítala som ju síce už asi tie tri týždne dozadu, no chcela som spraviť fotku, ktorá by bola skutočne ako niekde v divočine. To sa mi podarilo až dnes cestou zo školy, ale o tej 1000 a jednom dni trvajúcej prokrastinácii vám radšej nepíšem. Tých chlapcov hrajúcich futbal si teda, prosím, nevšímajte. :D 

ABOUT THE BOOK
Keď mala Cheryl Strayed 26 rokov, myslela si, že stratila všetko. Po náhlej smrti jej matky na rakovinu sa jej rodina rozpadla a manželstvo skrachovalo. S tým, že nemá čo stratiť, urobila najimpulzívnejšie rozhodnutie vo svojom živote: prejsť 1100 míľ po západnom pobreží Ameriky celkom sama. Nemala skúsenosti s turistikou na dlhé trate a celá cesta pre ňu nebola ničím iným, len čiarou na mape. No dodžala svoj sľub: po kúskoch znova poskladať svoj život, ktorý jej ležal rozbitý pri nohách.
  | voľne preložené z prebalu knihy

MY OPINION
Po asi roku a pol som sa konečne mohla do tejto knihy začítať a podľa úryvkov z filmu či samotnej knihy som mala celkom veľké očakávania, čo sa týka príbehu a štýlu písania autorky. Od začiatku ma to celkom zaujalo, no bolo to predsa trochu prvoplánové. Ale tak úprimne. Neviem to celkom vyjadriť, no nech boli moje moje pocity akékoľvek, tá kniha bola taká úprimná, že sa tomu nedalo neveriť. Bolo to presne tak, ako keby si predo mňa za stôl sadla Cheryl Strayed a počas noci mi vyrozprávala celý svoj životný príbeh, s mnohými odbočkami a návratmi do minulosti (hej, presne predtým som čítala Noc v Lisabone, no skutočne som sa cítila takto, že predo mnou fakt nemusí mať žiadne tajomstvá, pretože ma uvidí len raz za život). Napriek tomu, že som sa to snažila prečítať v pomerne krátkom čase, dokázala som si knihu naplno užiť.

Celkom sa mi páči jej humor, ktorý používa najmä v zúfalých momentoch, skoro ako ja. Tiež aj to, že stále sa pri rozprávaní príbehu vracia späť do minulosti, z tej minulosti do čias ešte viac minulých, až potom sa postupne vracia k prítomnosti. Celý štýl písania mi bol celkom blízky, ako keby som to fakt písala ja (no keď si prečítate niektorý z mojich príbehov, bude to celkom iné, ale tak nejak tam je podobnosť v istých znakoch). Dokonca som mala pocit, že si do celej knihy skrývala názvy pesničiek - hoci si to asi len namýšľam, ale páčilo sa mi to. Sama poviem nejakému človeku, aby mi na mieste vytvoril hlášku, ktorú mám použiť v príbehu, keď nejaký idem písať. Štýl písania mi bol síce blízky, no vzdialený zároveň. Ťažko vysvetliť.

Kniha ako celok bola zaujímavá. Dej neplynul veľmi rýchlo, no aspoň mal čitateľ možnosť spoznať hlavnú postavu, jej myšlienky a minulosť. Zároveň je to úprimná výpoveď ženy, ktorá bola tak trochu proti svojej vôli vtiahnutá do rýchleho sledu udalostí v jej živote, ktoré nedokázala sama zastaviť, preto sa rozhodla odísť od všetkého a dopriať si čas len pre seba.

DOMS

You Might Also Like

4 komentárov

  1. Prednedávnom som videla film a aj knih musí byť super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Niet zač :) btw. som myslela, ze ta fotka bola fotena niekde v divocine v Levoci, az potom som si vsimla, ze to je asi vlastne na juhu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Niet zač :) btw. som myslela, ze ta fotka bola fotena niekde v divocine v Levoci, az potom som si vsimla, ze to je asi vlastne na juhu :D

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.