how to improve your skills in foreign languages

8.12.16

Už som vám párkrát písala, že som si nikdy nemyslela, že by ma jazyky mohli baviť, až kým som neprišla na strednú. Tá je zameraná na nemecký jazyk a zároveň úroveň angličtiny je dosť mizerná. Naposledy som poriadnu angličtinu mala v piatom ročníku na základnej škole, čo je teda dosť zlé. Ďalšie štyri roky som absolútne nevedela, o čom angličtina vpodstate je. Myslela som si, že s nástupom na strednú školu a zmenou učiteľky to bude lepšie, ale nebolo. Angličtina v škole mi skôr slúži len na gramatiku, ktorú nám učiteľka vysvetlí. Inak som sa v tomto jazyku začala zdokonaľovať sama a teraz vám tu spíšem tipy, ktoré mi v tom pomáhajú, podobne aj s nemčinou.


KNIHY sú dobré na rozširovanie slovnej zásoby. To vám povie každý. Zo svojej skúsenosti viem niečo iné. Čítala som už aj knihu, kde som na jednej strane poriadne poznala možno sedem slov, ale všetkému som porozumela z kontextu. Vôbec som sa však tie nové slová nenaučila, keďže ich bolo veľa a očami som ich len "preletela" a nevenovala im špeciálnu pozornosť. Sú však výrazy, ktoré sa v knihách opakujú a tie sa potom chtiac-nechtiac naučíte. Iné slová či slovné spojenia sa vám možno uložia do pamäte a ani o tom neviete - potom ich tam však celkom náhodne pri rozprávaní použijete. Ak si neprekladáte každé slovíčko, ktorému nerozumiete - čo neodporúčam, bude vás to nudiť a pripomínať vám to učenie -, v budúcnosti sa vám to vráti tým, že sa budete lepšie vedieť orientovať v neznámom texte a tiež si pri ňom budete istejší.

YOUTUBERI - tých je teraz všade plno. Nájdite si tých, ktorí rozprávajú cudzím jazykom, ktorý sa učíte. Najlepší sú, samozrejme, native speakers, keď ide napr. o angličtinu. Získate prízvuk a znova sa naučíte od nich nové výrazy. Zase si budete istejší vo svojom slovnom prejave.
Ja pozerám viacero Britov či Američanov a (zatiaľ) jedného Nemca. Ten sa mi mimoriadne páči práve preto, lebo má vo videách témy, ktoré ma zaujímajú. A rozpráva celkom zrozumiteľne, ak použije nejaké príliš cudzie slovo (aj pre Nemcov), tak ho aj vysvetlí.
Výhodou týchto videí je to, že sú omnoho kratšie ako filmy. Poprípade v nich máte práve ten hovorový jazyk, teda nie výrazy, ktoré sa používajú len v úradnej reči alebo celkovo nie až tak často.

ZAHRANIČNÉ BLOGY sú ďalšou možnosťou. Tentoraz slová vidíte a uloží sa vám do hlavy, ako ich máte správne písať. Je to vlastne podobné ako s knihami, tiež len s tou zmenou, že články na blogoch sú kratšie - nepotrebujete na ne toľko veľa času a tiež vás môžu baviť. Sama niekedy napíšem aj nejaký komentár na dva nemecké blogy asi rovnako starých Nemiek, ktoré sledujem. Nie vždy viem, či som to tam popísala správne, ale trochu si to skúšam.

FILMY/SERIÁLY pozerám najčastejšie už len v originálnom jazyku s titulkami. Po prvé, je to omnoho lepšie ako dabing, po druhé, znova vám to pomáha s jazykom. Ak s tým chcete úspešne pokračovať a neostať pri jednom filme za polroka, pozerajte radšej seriál. Ten si vás pritiahne a budete sa tešiť na jeho pozeranie. Okrem toho si po čase zvyknete na hlasy postáv a začnete im viac rozumieť. Možno si v druhej či tretej sérii môžete skúsiť vypnúť titulky a rozumieť budete aj tak celkom dosť.

PENFRIENDS predstavujú ďalší spôsob, v ktorom si nielen precvičujete svoje vedomosti, ale sa aj dozviete niečo o zvykoch či živote v danej krajine aj inak ako z učebnice.

ZAHRANIČNÉ JAZYKOVÉ POBYTY nájdete asi vo všetkých takýchto tipoch. Ja to skúsim nejako zovšeobecniť. Nejde len o pobyty, ale celkovo o kontakt s ľuďmi hovoriacimi daným jazykom. Ten totiž nemáte ani pri jednej z predošlých možností. Nazvala som to jazykové pobyty, lebo to je asi tá najlepšia možnosť. Ste hodení do nejakej zahraničnej rodiny, ktorá váš jazyk neovláda, no musíte sa s ňou dohodnúť a nejako komunikovať, či už keď niečo potrebujete, alebo keď sa vás pýtajú na váš domov či vašu rodinu - a ešte lepšie, ste na to sám. Ak však máte rodinného priateľa zo zahraničia a raz za čas k vám príde, skúste s ním prehodiť aspoň zopár slov.

Napíšte mi, ako sa vy najlepšie učíte jazyky alebo aké ďalšie tipy poznáte. 

DOMS

You Might Also Like

4 komentárov

  1. Tieto tipy určite využijem, lebo momentálne som sa zhoršila aj v angline, odkedy som na VŠ :/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já jsem se na základce naučila taky jen základy nic víc, na střední to není o moc lepší, ale protože mě ajina celkem baví, tak píšu právě zmíněné dopisy do Ruska, Thajska, USA a do ostatních zemích, akorát teď mám tady hodně dopisů a nestíhám na ně odpovědět :/
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mne sa veľmi osvedčili youtuberi a seriály/filmy. čo sa týka Youtubu, nemám ho rada, všade len samí youtuberi a už to lezie na nervy, no nájdu sa aj výnimky a rada si pozriem nejakého zahraničného youtubera. moja najobľúbenejšia youtuberka je Liza Koshy a keď si pozeám jej videá, veľmi dobre jej rozumiem, pretože rozpráva fakt zmysuplne. samozrejme, nie všetkému rozumiem:D
    u seriáloch alebo filmoch preferujem pôvodný dabing a titulky. bez tituliek by som to nezvládla, pretože moje skilly zasa nie sú až tak skvelé:D
    plánujem si zakúpiť nejakú knihu v angličtine, aby som sa v tom mohla zdokonalovať.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Roses are red
    Violets are blue
    Title is in english
    Text would be too...

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.