me before you | Jojo Moyes

3.12.16

Ďakujem Aďke za požičanie knihy!
 Pôvodný názov: Me before you | Slovenský názov: Predtým ako som ťa poznala | Autor: Jojo Moyes | Žáner: ľúbostný román | Vydavateľstvo: ikar

O KNIHE
Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum. 
Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie, že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. 
Zato nevie, že Lou mu vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia. 

MÔJ NÁZOR
Bol to zatiaľ prvý ľúbostný román, ktorý som vo svojom živote čítala, lebo inak na tento žáner veľmi nie som. Mnohých práve tento fakt odradil, čo si myslím, že je chyba. Nemám to síce s čím porovnávať, no môj "ideál" tuctového ľúbostného románu táto kniha nenaplnila. Od začiatku sa čítala veľmi ľahko. Páčili sa mi opisy, ktoré dopĺňali dej - nebolo to nič dlhé, úplne stačilo, keď hlavná postava medzi rozhovorom spozorovala na druhej strane ulice mamu s dieťaťom, chvíľu sa pri nich pozastavila pohľadom a potom dej pokračoval ďalej. Páčila sa mi celková atmosféra knihy a opisy prostredia. Na druhej strane to mohlo zapríčiniť aj to, že podobné miesta, ktoré sa tam spomínali, som navštívila. Preto som sa preniesla spomienkami do jedného mestečka vo Walese, ktoré mi pripomínalo to v knihe. Tým som len chcela povedať, že aj do prostredia sa rýchlo vžijete a budete si vedieť predstaviť atmosféru tohto malého anglického mestečka. 

Dej je istým spôsobom predvídateľný, ale vždy sa nájde niečo, čo ste možno nečakali. Podobne je to so záverom. Nech ste čakali čokoľvek, záver vás aj tak prekvapí. Hlavní hrdinovia sú úplne autentickí, rýchlo sa s nimi stotožníte. Napriek celkom vážnej téme patrí kniha skôr k tým oddychovým, pri ktorých sa môžete uvoľniť. Z istej časti za to môžu aj vtipné situácie či hlášky rozmiestnené v rôznych častiach knihy, nad ktorými sa (minimálne) pousmejete.  


DOMS

You Might Also Like

9 komentárov

  1. Tuto knihu jsem ještě nečetla, ale zní zajímavě. Možná by se mi i líbila. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  2. táto knižka ma chytila za srdce, rovnako ako aj film ;) milujem to

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Máš pravdu, nie je to taký typický tuctový príbeh, no zároveň mi v nej niečo chýbalo. Možno viac akcie alebo čoho, pretože mne sa najviac páčia fantasy knihy. A presne ako vravíš, či čakáš, že koniec dopadne tak, či onak, aj tak ostaneš šokovaný:D

    Lily of the valley

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Viděla jsem film a je to opravdu něco, na co se lehce nezapomíná. Knížka musela zapůsobit ještě víc:-)
    Rozka's my name

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ešte som ju nečítala ale zaujala ma, pravdepodobne si ju pridám na wishlist:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Síce som knihu nečítala, ale videla som film a milujem ho, asi to bude tým že milujem aj Emiliu Clarke :) A aj keď tiež veľmi nie som na tieto romantické knihy do tejto sa asi pustím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já bych u takové knížky umřela :DDD. Milostný story mě fakt nebavěj. Ale samozřejmě chápu sílu příběhu :). Chci vidět aspoň film :).

    OdpovedaťOdstrániť
  8. videla som film a bolo to strašne krásne až som si poplakala :) takže určite by som si rada prečítala aj knihu :)

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.