travel tag

12.12.16

Tagy som už dávnejšie prestala mať rada, aj keď sa celkom dobre píšu aj čítajú. Tento som objavila asi pred týždňom a rozhodla som sa ho vyplniť, keďže celkom rada cestujem. Rozhodne mi napíšte niečo o vás, napríklad aj tým, že odpoviete na niektorú z otázok, ktorá sa vám najviac páči. 
Vymenuj všetky krajiny/miesta, ktoré si navštívila.
Česko - Praha, Uherský Brod
Poľsko - Zakopane, Niedzica, Krakow, Osvienčim, Wieliczka
Maďarsko - Budapešť
Chorvátsko - Pula, Rovinj, Trogir, Dubrovnik, Zadar, Nin, Makarska, Baška Voda, Split, + ešte nejaké iné mestá
Bosna a Hercegovina - Medžugorie, Mostar
Taliansko - Verona, Terst, Miláno, Benátky, Bibione, Lido di Estensi, Lido di Spina, Ravenna, Boloňa, Padova, Rím, Riomaggiore, Pisa, Monterosso, La Spezia, Bergamo, ... alpské mesteško
San Maríno
Vatikán
Slovinsko - Portorož
Rakúsko - Viedeň, Innsbruck, Graz, Hall in Tirol
Nemecko - Mníchov, Drážďany, Pirna, Moritzburg, Westerstede, Hamburg, Papenburg, Oldenburg, Wolfsburg, Leer
Francúzsko - Paríž
Luxembrusko (ale to sme stáli len na benzínke :))
Anglicko - Londýn, Chester, Manchester, Liverpool, Canterbury
Wales - Llandudno, Conwy

Kde sa ti najviac páčilo?
Uff, to fakt neviem. Všetky štáty sú iné. Napríklad Anglicko má svoju špecifickú atmosféru, ich štýl života sa mi páči. Na druhej strane milujem aj Taliansko, lebo zase ich životný štýl je taký jednoduchý povedala by som, z ničoho si nerobia ťažkú hlavu. Ale páči sa mi aj v Rakúsku a Nemecku, len to je zase niečo iné.

Kam by si sa raz chcela pozrieť?
V tomto čase určite čo najskôr do Amsterdamu, Kodane, Švédska a Portugalska. Ale neskôr by som rada precestovala Indiu a určite New York.

Vymenuj tri veci, ktoré so sebou stále berieš na cesty.
fotoaparát - aby som si mohla všetky pekné veci uchovať na dlhšie, aj keď niekedy fotím až príliš veľa a potom ani poriadne neviem, čo na tých fotkách je
... Také veci ako slúchadlá tu dávať nebudem, ale inak okrem tých základov potrebujem mať iba foťák a to je asi tak všetko

Máš nejakú negatívnu spomienku na niektorú cestu?
Myslím, že ani nie. Nikdy sa mi, našťastie, nestalo pri cestovaní nič vážne. Nejaké nepríjemnosti sa môžu vyskytnúť vždy, ale teraz to už neberiem ako niečo zlé.

Aká bola tvoja najmilšia cesta?
No neviem. Veľmi sa mi páčilo dva týždne v Anglicku, počas ktorých sme síce bývali na jednom mieste, no párkrát sa na dva-tri dni ubytovali v inom a spoznávali zase ďalšiu časť Veľkej Británie. Silvester v Ríme sa mi tiež veľmi páčil, aj keď vtedy som si to až tak neuvedomovala. Všetky cesty do Talianska sú vždy super. Rovnako ma za srdce chytila aj Budapešť a v neposlednom rade musím spomenúť aj výmenný pobyt v Nemecku, ktorý dopadol nad moje očakávania.
Aké bolo najlepšie jedlo, ktoré si v cudzine ochutnala?
Patrí medzi ne jedna pizza v Anglicku, ktorú by som si sama asi nikdy neobjednala, ale bola jednoducho úžasná, a tacos v jednej mexickej reštaurácii (v ktorej pracovala Slovenka) v Nemecku, po ktoré sa ešte niekedy budem musieť vrátiť.

Kam sa chystáš tento rok?
Tento rok už asi nikam a na budúci zatiaľ žiadne plány nemám. Rada by som však išla na vlastnú päsť do Prahy alebo do Viedne.

Aká je tvoja najobľúbenejšia forma dopravy?
Na cestovanie mám celkom rada vlaky, kde je to pohodlné a vrámci možností rýchle. Celkom rada cestujem aj lietadlom, mám rada ten pocit, keď lietadlo vzlieta (aj keď nie je veľmi príjemný) a potom zase keď pristáva, čo si ani neuvedomujem, lebo už obdivujem mesto podo mnou. Autobusy a autá sú podľa mňa tiež vpohode, všade si totiž viem nájsť poholu na spanie a to je asi to najdôležitejšie.

Stratila si sa niekedy na cestách?
Nemám pocit, že by sme sa vôbec niekedy stratili. Vpodstate vždy sa len tak prechádzame po uliciach, je jedno akých, a vieme sa celkom dobre orientovať aspoň podľa mapy. Párkrát sme už ale zablúdili niekam autom, najmä keď hľadáme ubytovanie, potrebujeme trafiť presne na tú jednu ulicu a všade sú len jednosmerky alebo ulice, do ktorých nemôžeme odbočiť.

Ak by si teraz mohla ísť hocikam a na rozmyslenie by si mala len jednu minútu, kam a s kým by si išla?
Do Amsterdamu s ľuďmi, s ktorými sa už dlhšie rozprávme, že by sme tam isšli. A čo sa toho týka, na Amsterdam som už celkom pripravená, keďže mám dokonca vybraný presný hotel, v ktorom by som sa ubytovala.

Najlepší zážitok?
Tým sú asi všetky doterajšie cesty. Najmä vždy, keď niekde bývame pri rodine alebo kamarátoch, lebo nám poukazujú rôzne veci v meste alebo sa nás pri večeri opýtajú, čo sme v ten deň robili. Alebo aj každá cesta lietadlom, každá jazda doubledeckrom po Londýne, každá jazda loďou. Všetky mestské vyhliadky. Každé prechádzky nočnými mestami a každé rána, ktoré milujem, kdekoľvek som, pretože sa nimi začína ďalší úžasný deň. Fakt všetko, čo som doteraz zažila.

DOMS

You Might Also Like

11 komentárov

  1. Já ráda cestuji, člověku to hodně dá. Miluji letět letadlem ale ani několikahodinová cesta busem mi nevadí. Já jsem si zamilovala Španělsko, asi proto že je tam pohoda, minimum stresu, teplo a zkrátka vše co člověk potřebuje. Umím si představit že bych zde jednou žila :-) V každé zemi je něco krásného ale jako město se mi nelíbí Berlín ani Lyon, prostě na mě nazapůsobili dobře.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fúha, máš toho už dosť precestované! Mojím snom je Austrália alebo Nový Zéland, ale v každej krajine je krásne takže bolo by pre mňa ideálne precestovať celý svet. :)

    www.thefashiontwiins.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fúha, máš toho už dosť precestované! Mojím snom je Austrália alebo Nový Zéland, ale v každej krajine je krásne takže bolo by pre mňa ideálne precestovať celý svet. :)

    www.thefashiontwiins.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja cestujem rada, ale žiaľ to nir je také jednoduché a podarí sa mi dostať len raz dvakrát do roka niekam. Ale milujem objavovanie nových miest a jedál ..:D A práve to ma pobavilo keď paradoxne najlepšiu pizzu si ochutnala v Anglicku lebo ti tak býva, ale mne nalrikald chutila najviac tá v Taliansku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Amsterdam je teraz tiež na mohom wishlite a samozrejme aj NYC :) Určite by som chcela cestovať viac ešte :/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Strašně ráda cestuji, pro příští rok jsem si dala za cíl Asii, protože zatím jsem navštívila spíše jen Evropu, případně pár turistických letovisek na pobřeží Afriky. Bez foťáku bych taky nevyrazila, to je prostě základ, chci pít památku, mám hlavu děravou :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. zboznujem cestovatelske clanky :) Akurat dnes som kupila letenky do Svedska tak sa strasne tesim :)
    Pozyvam na narodeninovu GA o Lancome, Biodermu a Dermacol tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/12/narodeninova-ga-lancome-bioderma.html

    OdpovedaťOdstrániť
  8. prečo neni novi članek

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. WAU! Precestovala si toho fakt dosť, máš obrovské šťastie!

    Ja cestovanie zbožňujem a myslím si, že v podstate nie je človek, ktorý by ti povedal, že ho neznáša alebo, že by teraz nemal chuť niekam odísť, pretože objavovania nie je asi nikdy dosť. Mne sa doposiaľ páčilo asi na každom jednom mieste, kde sme boli, teda samozrejme New York sa nedá porovnať s Pardubicami, ale nikdy som neostala sklamaná. Medzi najväčší zážitok u mňa patrí určite Amerika, ale išla by som pokojne zase a New York by som raz chcela naozaj poriadne prejsť. Super bol aj výlet v Anglicka, keďže to bolo prvý krát také väčšie dobrodružstvo lebo som tam bola iba so sesternicou, ale to ma, bohužiaľ, veľmi neohúrilo. Paríž bol krásny, no rada by som doň išla sama, pretože bola som tam so školou, čiže som nevidela, to čo som chcela. A z okolia sa mi určite najviac páčila Budapešť aj Viedeň!

    Čo sa týka najbližších destinácií, tak úplne súhlasím s tebou Amsterdam a Portugalsko sú moje number 1 a hneď by som tam šla. Avšak tento rok už mám naplánovaný Liverpool aj Taliansko, tak uvidíme, či z toho niečo bude.:)

    Lily of the valley

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.