Eragon-Christopher Paolini

23.8.14

Knihu Eragon už máme doma asi šesť rokov, no nikdy som sa "neodvážila" prečítať si to. Po prvé, zdalo sa mi to príliš dlhé,  a po druhé, nikdy som nebola nejaký fanúšik fantasy. (Pravda, ak nerátame Harryho Pottera a Narniu.)

Vždy, keď som práve dočítala nejakú knihu, šla som sa pozrieť, s čím by som mohla začať. Samozrejme, videla som aj Eragona, no vždy som to odkládala.
Až na začiatku prázdnin som si povedala, že to skúsim, keď dočítam U řeky Piedra jsem usedla a plakala od Paula Coelha. Medzitým to začal čítať brat a hovoril, že je to najlepšia kniha, akú kedy čítal (a to je čo povadať, keďže on číta akurát tak Troch pátračov a Tigrí tím, a už vôbec sa nikdy nedal na takp hrubú knihu).

Tak som to teda vzala do ruky aj ja. Začiatok mi trochu pripomínal Knihu džunglí , z čoho som nebola veľmi nadšená, no keď sa Eragon vrátil do dediny, hneď sa mi to zapáčilo. 

Hneď prvá dôležitá udalosť naštartovala sled udalostí, ktoré obrátili Eragonov život naruby. Vydal sa na cestu, ani poriadne nevedel čo s ním bude a ako pokračovať. 

Vždy sa tam deje niečo zaujímavé a štýl písania Vás okamžite vtiahne do príbehu. Ak si myslíte, že už si Eragon a iné postavy môžu vydýchnuť, stane sa niečo, čo ste fakt nečakali. 

Christophera Paoliniho už chválili mnohí. Okrem iného aj preto, že sa nezdržiava zbytočne dlhými opismi a s postavami sa "nebabre" ako dospelí spisovatelia. Ak už má pocit, že v cesta nejakej postavy sa skončila a Eragon bude ďalej putovať sám, tak urobí, čo je potrebné. 

Paolini je aj pre mňa obrovskou inšpiráciou. Teraz má už síce 30, no Eragon-a napísal, keď mal 15. 

Musím povedať, že som sa počas čítania do Eragona a Murtagha asi zamilovala. (V mojej mysli vyzerajú dosť podobne a úplne inak ako si ich predstavuje Paolini.) A nemôžem si pomôcť. Mám pocit, akoby som ho poznala už dlho a zároveň akoby som ho spoznala len teraz...blá blá blá, to už nikoho nezaujíma. 

Koniec koncov, kniha sa mi veľmi páčila a odpurúčam ju každému. Vďaka tomu som začala zbožňovať fantasy a keď dočítam celú edíciu Odkaz Dračích Jazdcov, chystám sa prečítať Divergenciu, Rezistenciu a Experiment. Už mi veľa ľudí hovorilo, že sú to skvelé knihy. Čítali ste ich? Potom by som si rada prečítala aj Twilight ságu, knihy vraj nie sú až také zlé. No a rada by som potom pokračovala aj edíciou Hry o život. 

Čítali ste už edíciu Odkaz Dračích Jazdcov?
Aký máte názor?

You Might Also Like

4 komentárov

  1. Eragon je fakt dost dlouhý, a dokud to nezačneš číst, zdá se ti, že to nikdy nedočteš. Ale jakmile jednou začneš, nemůžeš přestat a během tří dnů chceš další díl. Aspoň já jsem to tak měla.
    S bráchou souhlasím, teda ne úplně doslova, ale je to jedna z nejlepších knížek, který znám. :)
    Mně přijde úžasný, že to napsal tak mladý. Představa, že já bych měla teď napsat něco takového... No, ani si to nedokážu představit.
    Ten pocit znám. Ty si tu postavu tak oblíbíš, že máš pocit, že ji znáš. A může se to stát během tří set stránek. Možná i méně.
    Divergenci si přečti, je to taky jedna z nejlepších sérií. Ale být tebou bych si ji radši přečetla anglicky, má to takovou atmosféru, když to čteš v originále. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eragon bol božský, ked´porovnám zvyšné knihy. Prvá ma zaujala, bola skvelá, plná akcie, trochu lásky, vzťah medzi chlapcom a jeho drakom... A zvyšok... Zvyšok mi prišiel príliš dlhý, ťažký a taký... Nesadol mi. Ale film.. bol.. hrozný. Really. Kill me. Vôbec to nebolo kvalitne spracované, oničom scény, všetko vyhodili, nepodstatné veci, všetko ostalo nevysvetlené. Keby som nečítala knihu, nahnevane vyjdem z kniha a žiadam si peniaze lebo nič z toho by som nepochopila! Opäť sa potvrdzuje pravidlo, že knihy sú lepšie ako filmy. A aj keď síce Paoliniho odsudzujú kvôli nápadnej podobnosti medzi jeho dielami a LoTR, mne sa to celkom páčilo.
    Divergencia OHMYGOD nejako sa mi nepáčilo ako mi hustili do hlavy z každej strany, že sú to druhé Hry o život. Spätne si uvedomujem, že sa to vôbec nepodobalo.
    Ak máš rada Steampunkové romány, odporúčam aj Cassandru Clare a jej Pekelné stroje... A "majster pera" Brandon sanderson napísal úžasného Ritmatika. Vrelo odporúčam všetky diela od Clareovej a Sandersona. :D
    - wittedblog.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Knihu som nečítala, ale film som videla! :D Aj keď to asi ani zďaleka nebude to isté, že? Ale každopádne, asi na to nechystám prečítať z dôvodu: Ja čítam len romantické somariny! :D Áno, práve sa nachádzam v takom psychickom prozpoložení, ktoré mi nedovoľuje siahnuť po inom žánre. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Priznám sa,že Eragona som nikdy nečítala aj ked som hádam každý raz hľadela na tú knihu v kníhkupectve alebo knižnici. Asi ma odradil ten drak aj ked milujem fantasy lebo áno ja som úplne super a súdim knihy podľa obalu, ale tvoja recenzia vyzerá dobre.Možno sa k tomu raz dostanem.Teraz sa hanbím za to,že som to neprečítala. Dračích jazdcov som nečítala asi zase pre toho draka :D ale zato som prečítala Divergenciu,Rezistenciu a chystám sa kúpiť aj Experiment. Musím povedať že Divergencia ti môže troošilinku pripomínať Hunger Games hlavne tým koncom (mne to prípomínalo koncom inak nie) ale myslím,že je to skvelá kniha,ktorá sa určite oplatí prečítať,ale Hunger sú lepšíe :) Môj názor. Twilight som nikdy nečítala a ani nevidela (áno ja viem som úplne pozadu tínedžerka) ale proste títo upíri okrem seriálu The Vampire Diaries a okrem dosť dobre spracovaného filmu a hádam aj knihy Upírska akadémia ma vôbec nelákajú aj ked opakujem milujem fantasy. No a ešte čo aha áno súhlasím s Miss.Witted určite si prečítaj knihy od Cassandry Clare sú úúúpplne skvelé a aj Ritmatik stojí za zhliadnutie :)

    -Berry z blogu featherlets.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.