Life lately-Croatia 2014 memories

13.8.14

Konečne som sa dostala k blogu a môžem niečo napísať. Zážitky z dovolenky som Vám chcela zreferovať už pred dvoma týždňami, no až do teraz som nemala čas. Nebola som totiž doma a ani asi tento týždeň nebudem, to fakt netuším. 

Po dvoch rokoch sme znova šli do Chorvátska a už som sa nevedela dočkať. Tentoraz sme si vybrali poslednú ešte "neprebádanú" časť Chorvátska-Makarskú riviéru. Ubytovali sme sa v nádhernom mestečku Baška Voda a odtiaľ sme navštevovali aj iné blízke/ďaleké mestá. 

V noci sme sa ešte zastavili v Budapešti a musím povedať, že je to jednoducho úžasné mesto a niekedy tam ešte chcem ísť. Len keby tam nebolo tak horúco! :D 






V nedeľu sme si "skočili" do Bosny a Herzegoviny do Medžugoria a Mostaru. V Mostare mali úžasné orientálne trhy, kde som si kúpila nádherné zrkadielko. 
Keď sme na moste, ktorý Mostar preslávil, jedli zmrzlinu, z jedného domu vyšiel muž v plavkách a povedal, že keď mu dáme (my alebo niekto iný) 5 eur, tak že skočí z mosta do rieky. Nikto mu, samozrejme, nechcel dať, no keď sme už boli ďalej a na most sme mali skvelý výhľad, on fakt skočil! 
















Tu nás pobavilo to, že Ibrahimovičovi dali takú čiapku:D 

Na tejto fotke je prednostne dom, na ktorom ešte vidno miesta po streľbe z vojny, no musím napísať, že mi bolo veľmi sympatické, ako chlapci vpredu tam hrali futbal bez ohľadu na turistov. Koniec koncov, oni tu bývajú a kam inam by mali ísť hrať? 




Tu môžte vidieť toho "odvžlivca", ktorý skákal z mosta do rieky. 














Celý týždeň sme sa striedavo kúpali v mori a chodili po okolitých mestách. Navštívili sme Makarsku, Omiš, Split a Trogir. 
Na všetky mestá som sa tešila, najmä asi preto, lebo v každom mali taé tie "veľké farebné" náhrdelníky, ktoré už asi od apríla hľadám aj na Slovensku, no nenašla som to, čo som hľadala. No tam to mali v každom druhom obchode a stánku a výber bol neskutočne veľký. Keď už som pri niektorých bola takmer rozhodnutá, že beriem, moja mama začala mať obavy, že mi to sčerná a že v Poprade sa niečo také nenosí. No ja fakt nemôžem za to, že Slovensko je také konzervatívne a myslím si, že ani nemá šancu zmeniť sa, keby si každý človek povedal, že to sa nenosí a aj keď sa mu to páči, radšej sa s tým nikde neukazuje. 
Okrem toho, v Splite som videla presne takýto farebný náhrdelník, po ktorom som už pokukovala, odkedy som ten článok na Ivankinom blogu našla. Mama si sľúbila, že keď už budeme na Slovensku, tak že sa na niečo také pozrieme a dajú mi to na meniny, no darček som už dostala, takže na náhrdelník môžem zabudnúť. 
Okrem toho, mojím cieľom nebol len náhrdelník, ale aj nová šperkovnička, taká istá, ako môžete vidieť dole na fotke. (Tú som si kúpila tiež v Chorvátsku v roku 2008.)
Išlo o to, že náušnicami a podobnými čačkami som ju stihla naplniť za pol roka a to, čo si budem kupovať odteraz už nemím kam dávať. 
A presne také šperkovničky tiež mali v každom meste, no ja som to nechcala na posledný večer, kedy sme si za posledné kuny kúpili zmrzlinu a viac sme už nič nemenili. No neodišla som naprázdno, mám aspoň to zrkadielko a nádherný batôžtek, ktorý tiež uvidíte na fotke nižšie. 

Síce sa mi na dovolenke páčilo a tešila som sa, no musím povedať, že more ma už prestáva baviť. Omnoho radšej chodím po mestách a tým pádom by som preferovala dovolenku v zime, na jeseň/jar, keď je menej turistov a v "teplejších krajinách" aj menej horúco. 






Skúsili sme si aj parasailing, no keďže nás vystrašili predpovede, že až do konca našej dovolenky má pršať, stihli sme to tesne pred búrkou a už sa dokonca aj blýskalo, tak nás museli stiahnuť skôr a mali čo robiť, no my sme si to aj tak užili a CHEM ÍSŤ EŠTE RAZ!








Live for memories

mrs-dominica





You Might Also Like

0 komentárov

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.