10daysofwesterstede (1/2)

29.10.16

Posledný týždeň a pol sme strávili na výmennom pobyte v Nemecku. Okrem toho sa nám to príjemne spojilo aj s prázdninami, takže do školy nemusíme ísť dokopy dva a pol týždňa. Bolo to niečo úplne iné ako bežné školské výlety. Bývali sme v nemeckých rodinách, trávili čas nielen v múzeach, no Nemci nás večer vzali ešte do rôznych zaujímavých podnikov a spolu s nimi sme tých desať dní "žili ich život".

WESTERSTEDE

20-tisícove mestečko, v ktorom sme bývali každý v jednej nemeckej rodine. Mne tá moja celkom vyhovovala. Už niekedy začiatkom septembra som vám písala, ako sme si ich vyberali na základe listov, ktoré nám poslali. Musím povedať, že som si vybrala fakt dobre a dosť sme si sadli, aj keď je napohľad možno iná ako ja (a tie moje legíny berte s rezervou, bolo to fotené v deň, kedy sme nasadali do autobusu a šli domov, takže šlo o pohodlnosť)). Ale máme (z veľkej časti) rovnaký hudobný vkus a mnoho iných spoločných vecí.

Westerstede je síce malé, ale veľmi upravené a pekné mesto. Majú tam veľmi dobré podniky, nádherné ulice a krásnu školu, do ktorej by som teda chodila omnoho radšej, ako do tej našej.


LEER

V ten deň sme všetci vypili viac čaju ako normálne doma za mesiac. Doobeda sme navštívili podnik, kde sa čaj vyrába, a už tam nás na konci pohostili čajom a koláčom. Poobede sme išli do malého mesta Leer (okrem iného aj) do čajového múzea, kde si každý, podľa ich tradície, musel naliať tri šálky čaju so smotanou.


HAMBURG

V Hamburgu sme mali na pláne Stadtralley: dali nám do ruky zlú mapu, na nej vyznačené nejaké body, ktoré sme mali nájsť, zistiť odtiaľ nejaké informácie a odfotiť sa ako znak toho, že sme tam skutočne boli. Nápad zaujímavý, no akurát v ten deň bola poriadna zima. Aj keď niežeby som sa mohla sťažovať, všetko to tam zisťovali "naši Nemci" a my sa pri nich len tak viezli. Na záver sme sa ešte previezli loďou, na ktorej bola hore poriadna zima, ale to mi už nevadilo.


PAPENBURG

Jediným bodom programu v Papenburgu bola len návšteva firmy, v ktorej sa vyrábajú veľké výletné lode, čo bolo celkom zaujímavé, no našťastie primerane dlhé.


OLDENBURG

Oldenburg sa mi ako mesto páčilo asi najviac (aj keď sa mi páčili fakt všetky a ťažko posúdiť, ktoré bolo najkrajšie). Namiesto normálnej prehliadky sme cez celé mesto hrali niečo ako petang so sprievodcom, ktorý vyzeral ako zamestnanec Technických služieb mesta Levoča, ale bol celkom priateľský a vtipný. Nakoniec sme ešte mali celkom dlho čas, tak sme išli na pizzu a trochu sa poprechádzali po meste a po obchodoch. 


MORE

Neviem presne, kde to bolo, takže preto takto všeobecne. V nedeľu niektorých z nás vzali rodiny k moru, dali nám gumáky a len sme sa tam prechádzali po blate či počkali na jednom mieste niekoľko minút, kým nám voda z prílivu nesiahala aspoň po členky. Potom sme ešte pri aute mali niečo ako piknik s kinderpunčom, kakaom, sušienkami a ovocím. 


WOLFSBURG

Vo Wolfsburgu sme sa zastavili aj cestou tam, aj cestou naspäť. Najprv to bolo Autostadt, kde mala každá značka auta svoju vlastnú budovu (ako napr. Porsche hneď na prvej fotke). Cestou naspäť sme mali prestávku vo fyzikálnom múzeu s názvom Phaneo, ktoré bolo celkom zaujímavé, ale tak isto aj vyčerpávajúce. 


Za rekordne krátky čas sa mi podarilo dať dokopy toto video, ktoré síce nie je dokonalé, ale problémom je vždy to, že málo natáčam, lebo si tú chvíľu užtívam na vlastné oči a nie cez kameru. A aj to, že potom neviem, akú hudbu k tomu dať. Teraz mám zase potrebu zhejtovať toto veľdielo pod čiernu zem, ale to už bude asi tým, že je 23:16 a som celkom unavená.

DOMS

You Might Also Like

5 komentárov

  1. Ty sa máš, vyzerá to tam krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď som sa ráno zobudila a zapla wifi, hneď mi prišlo upozornenie, že si pridala nové video :D
    Ja som nikdy na takomto "pobyte" (bývať pri rodine) nikdy nebola - na základnej i strednej nikdy nič také neorganizovali, takže čítať tvoje zážitky bola pre mňa celkom novinka :D Ale vyzerá to ako úžasný výlet, krásne fotky z krásnych miest ♥♥
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Naša škola usporadúva tiež takýto pobyt v Nemecku, ale tuším iba na týždeň a potom zase tí Nemci prídu aj ku nám na Slovensko. Rozmýšľala som jeden rok, že by som sa aj zapojila, ale mojim rodičom sa nepáčila predstava, že by u nás niekto cudzí býval. No vyzerá to tak, aj keď dedukujem z videa, že ste mali mnoho zážitkov a zaujímavého programu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. výmenné pobyty sú jedna super vec ;) krásne fotky a podarený článok :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.