TRAVELLER´S DIARY

23.10.15

Na dnešný článok som nehanebne okopírovala nápad sa inšpirovala na blogu Cotton Latte. Veľmi rada cestujem a už je toho celkom dosť, kde som bola. Nebolo by odveci o svojich zážitkoch z cestovania.

Musím povedať, že tento článok som dávala dokopy asi na 20krát. Dnes som to už chcela konečne publikovať, no pri písaní som asi splietala dva na tri (skoro ako vždy), takže neviem, či sa to dá veľmi čítať. Každopádne, budem rada, ak my napíšete, kde ste už boli vy, ako sa vám páčilo a poprípade nejaké zážitky z cestovania. A vôbec, cestujete radi? 


VATIKÁN
2013/2014 (Silvester)
K Vatikánu veľmi nemám čo, keďže skoro celú jeho rozlohu môžete vidieť na fotke. Aj tak je tam na čo pozerať. Strávili sme tam Silvester 2013, teda, presne o polnoci sme boli práve tam. Celkovo sa mi páči, ako je tou dlhou ulicou prepojený s hradom Sant Angelo... *ocd nebo*

TALIANSKO
2012, 2013/2014
V Taliansku mám prejdených už dosť veľa miest, no stále ma to baví. Všetky mestá majú svoju atmosféru, úplne inú, no zároveň predsa len podobnú. Mojimi favoritmi sú určite Rím a Verona. 

SAN MARINO
2013
Keď sme navštívili San Marino, bola som rozhodnutá, že tam budem bývať. Aj keď tam vlastne cudzincov nepríjmajú. Cele San Marino je viac-menej na kopci. Všetko je tam upravené a keď aj nie, aj tak je to pekné. Nachádza sa tam veľa takýchto úzkych uličiek, ako môžete vidieť na fotke, a ja také zbožňujem.

BOSNA A HERZEGOVINA
2014
Mesto, ktoré vidíte na fotke, je Mostar. Pokojne sa stane, že vidíte, ako jeden muž vyjde z domu v plavkách, postaví sa ku zábradliu na moste z vonkajšej strany a pýta si od ľudí peniaze, že napr. za 5 eur skočí z toho mosta do rieky. Aj takýto biznis sa dá robiť. Okrem toho v meste sú orientálne trhy. Orient a taký ten štýl som dovtedy veľmi nemala rada, no práve tam sa mi to dosť zapáčilo. Okrem toho pred zhruba 20 rokmi tam prebiehala vojna a ešte stále tam sú domy, ktoré zasiahlo obrovské množstvo nábojov, tak aj to je celkom zaujímavé.

CHORVÁTSKO
2007, 2008, 2009, 2011, 2014

Chorvátsko je skoro pre všetkých taká tá dovolenková klasika, no nikdy nesklame. Pre mňa sú zaujímavé tie mestečká s pekným výhľadom na more. Aj tam som chcela bývať, ale to asi všade...

MAĎARSKO
2007, 2014
Z Maďarska sme zatiaľ navštívili iba Budapešť, síce dvakrát, no aj to len na pár hodín. Raz v noci a raz cez deň. Rozhodne tam niekedy chcem ísť tak niekedy na jeseň. Budapešť je nádherná, len je v nej počas leta neuveriteľne horúco, aj v noci. 

NEMECKO
2011
Veľa ľudí sa mi čuduje, keď poviem, že mám rada Nemecko. Sama sa potom čudujem im, že ako je to možné, poprípade ešte ak v Nemecku ani neboli (ja som tiež bola len v Drážďanoch a okolí, ale tak aspoň niečo). Pre mňa je Nemecko sympatická krajina a mestá sa mi páčia, teda ich koncept a podobne. 

POĽSKO
2006, 2008, 2014
Poľsko je klasika už asi pre každého. Okrem týchto zahraničných miest sme boli minulý rok v zime v Krakowe. Musím povedať, že je to krásne mesto, niekedy mi pripomínalo práve tie nemecké. Síce cez deň bolo niekedy aj -14 stupňov, nejako sme to tam prežili a aj tak tam bolo super.

ANGLICKO
2010/2011, 2015, 2015
V Anglicku som už bola niekoľkokrát, dokonca 2x počas jedného mesiaca, no nikdy ma to neomzí. Či už Londýn, alebo konkrétne na fotke Chester, kde som si tiež celé dva týždne hovorila, že tam budem bývať, tak teraz vážne neviem. Na Anglicku sa mi páči, že je úplne osobité. Má svoju architektúru, tradície, štýl,... Jednoducho je to také anglické


RAKÚSKO
2008, 2011, 2013
Aj v Rakúsku som niekedy chcela bývať. A ešte stále by sa mi to páčilo. Ešte asi viac ako Viedeň (alebo minimálne tiež tak veľmi) sa mi páčil Graz. No najkrajšiu a najviac rakúsku atmosféru pre mňa majú práve také tie alpské dedinky. 

WALES
2015
Wales má svoje čaro, tiež trochu ako Anglicko, no zároveň aj iné. Nádherná rybárska dedinka Conwy má úplne uchvátila - asi už len tým, že milujem kŕkanie čajok a slaný morský vzduch, ešte viac, keď to poriadne cítite. Na druhej strane však len nejaké dva kilometre vzdialené Llandudno mi pripadalo trochu americké, no tiež krásne. 

ČESKO
2009, 2011
Už som to asi niekde tiež písala, no dosť veľmi sa mi páči čeština. Pre nňa je ten jazyk absolúne nádherný a veľmi rada češtinu počúvam. Inak som v Česku bola viackrát, no v Prahe len raz a aj to už skoro pred šiestimi rokmi, tak to potrebujem čo najskôr napraviť!

Dominica

You Might Also Like

16 komentárov

  1. Raz by som určite chcela vidieť Vatikán, niečím je pre mňa neuveriteľne fascinujúci :D Ale máš pochodený kus sveta :D
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky strašně ráda cestuji a mám i pár fotek z cestování na blogu. Musím teda říct, že Bosna a Herzegovina mě vůbec neláká, ale z popisu a fotky to vypadá, že tam může být hezky. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Domča, aj keď som nebola na tak veľa miestach ako ty, rada cestujem a ty to o mne dobre vieš. :D Snáď už zaplatíš tú zálohu, že ideme spolu do toho Paríža/Mníchova!!!! Na Londýn mám s tebou pekné spomienky :) <3 a dúfam, že ešte veľa miest spolu pochodíme.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ta fotka z Itálie je krásná! Moc se mi líbí, ještě jsem tam nebyla ani jednou, v žádném městě a myslím, že určitě zvolím ta, která mají tyhle kanály. Má to krásné kouzlo, jen na to asi musí být hezké počasí, že? :) a Vatikán bych chtěla navštívit, protože jsem četla snad všechny knížky od Daniela Browna a chtěla bych si projít ta místa z Andělů a Démonů, přesně podle té knihy :)))
    Getmovin by Deni

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ty jsi byla teda na hodně místech. Mě osobně by lákala Jižní Amerika např. Brazílie, Argentina apod.
    Jinak kde jsem byla tak jako běžný Čech v Chorvatsku, na Slovensku, Rakousko, Francie a největší srdcovka neodmyslitelně Španělsko.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Z tvojich miest som bola Taliansku a v Chorvátsku (ale to som bola veľmi malá), ale v Taliansku v Kalábrii bolo úžasne, musím povedať, že som sa nikde tak necítila ako tam, ľudia, atmosféra, jedlo, do Talianska sa musím proste vrátiť :-) Samozrejme, rakúske vianočné trhy som už tiež zažila a do Prahy by som sa zase tiež hneď rada vrátila :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ve Vatikánu jsem byla o prázdninách.Je to tam krásné! :) ^^

    everythingononepaper.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. No teda, ty si toho naozaj pochodila :O Ani nevieš ako veľmi ti závidím všetky tie krásne miesta, ktoré si musela navštíviť. (pravdaže v dobrom.) Ja by som už veľmi rada navštívila Anglicko a možno aj Taliansko - hlavne Veronu ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  9. waw tak ty si poriadna cestovatelská duša :) ja som pochodila akurát pár miest na SR a teraz v Čechách kedže som tu na pol roka tak Prahu, Pardubice :) ....ah tie fotky sú strašne krásne :) Ja by som veľmi chcela navštíviť Anglicko, Írsko a ešte Tokio :)

    Me and my ART

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Wow, navštívila jsi opravdu už spoustu míst :))
    Upřímně jsem byla úplně překvapená, když jsem si přečetla Česko.. nějak mi v první chvíli nedošlo, že je to pro tebe vlastně cizí stát ;) Každopádně Praha je vážně krásná, tak snad se to brzo znovu podíváš :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vůbec se nestyď, že máš ráda Německo! Je tam krásně, lidi jsou milí atd atd! Mám to tam moc ráda :)) V Itálii a celkově na jihu jsem ještě moc nebyla, hlavně tu Bosnu a Hercegovinu ti ale závidím :))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Wau, precestovala si toho naozaj dosť. :) Krásne fotky, a tiež by som sa nevedela rozhodnúť, kde by som chcela bývať.
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť
  13. nádherné fotky, :)

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  14. No toto ty naozaj velky cestovatel :) ja som bola tento rok tiez vo Vatikane a celkovo v Taliansku, silvester tam musel byt super, ja som este nikdy nezazila oslavu noveho roka niekde inde. A s Krakowom mam tiez skusenosti, bola som tam na erazme a je pravda ze ma nieco take nemecke do seba :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Woow, tady má někdo rád cestování... Také mne baví poznávat nové země a kulturu, teď zrovna svůj blog a Youtube spamuju článkama a vlogama z Číny... Tak pokud budeš hledat inspiraci... :)
    LENNY MALI i DANMARK

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.