Music

10.11.15

Nejak zase som sa celkom dlho odhodlávala napísať tento článok... Teda vôbec nejaký článok. Vždy na to nebol čas alebo chuť. Veru že tá chuť práve prišla, akurát že rovno pred najobávanejšou písomkou tohto týždňa. Ale to je jedno. V očiach nemčinárky som asi niečo ako genius, hoci to už som boal aj na začiatku roka, keď som jej vymenúvala všetky svoje záľuby a ona len pozerala, ako to stíham.

Už od mala som mala rada hudbu a mojím snom bolo stať sa baletkou. Ale viete ako, bola som na to "príliš stará" (aj keď som mala len 5), tak z toho nič nebolo. Keď som nastúpila do prvého ročníka na základnej škole, jednoducho nám oznámili, že sme v hudobnej triede a na ďalší deň nám porozdávali flauty. Komu sa to nepáčilo, mohol prestúpiť do vedľajšej triedy (urobil tak iba jeden chlapec, aj to len preto, lebo na začiatku nás tam bolo 16 dievčat a on). Hudobnú sme mali viackrát do týždňa, celý čas sme len cvičili a pripravovali sa na kadejaké koncerty. Dosť sa mi to páčilo. 

Mezitým som sa v prvom ročníku prihlásila aj na klavír. Len tak, sama od seba a zrazu v jeden deň, takže som prišla domov s tým, že budem chodiť na klavír. To sa mi tiež celkom páčilo, ale musím sa priznať, že po chvíli ma to prestalo baviť. Bola som síce celkom dobrá a na súťažiach sa mi darilo, no nikdy som necvičila a ani som poriadne nechodila na tie hodiny. Je pravda, že moja učiteľka nebola až taká príjemná, ale nebolo to len kvôli tomu. Tak som po troch rokoch skončila s klavírom a o rok na to aj s flautou...

Asi v roku 2011 sa vo mne nejako znova ozvala túžba po hudbe. Jasné, že som medzitým počúvala hudbu, ale to sa mi zdá príliš také pasívne. Začala som ľutovať to, že som sama sebe dovolila, aby som s klavírom skončila a znova som rozmýšľala o tom, prečo som nešla na balet (hoci, ako 5-ročná som sotva vedela rozlíšiť, či som na to stará, alebo nie. Jednoducho, to, čo sa povedalo, bola pravda...). Nemala by som problém znova sa nejako učiť na klavíri, akurát už sme doma žiaden nemali. Takto som sa ľutovala asi do leta 2014. Potom mi zrazu napadlo: "Dobre, Dominika, klavír je dávno passé. Ale čo takto gitara? Tá je predsa skladnejšia." Zdalo sa mi to ako celkom zaujímavá myšlienka, ale váhala som. Či ma to bude baviť.... Či mi to pôjde... No viete predsa ako.

Už teda tak trochu poznáte tú historku, kedy ma niekedy v októbri pozvala Bea na svoj koncert. Práve to bol ten prelomový moment v mojom živote. Keď totiž začali hrať, v tej sekunde som si povedala: "Ok, CHCEM hrať na gitare." Môj pôvodný plán bol taký, že vyhrabem z pôjdu otcovu starú gitaru, dám si ju opraviť, niečo sa na nej naučím a uvidím, ako to bude ďalej. Buď ma to bude baviť, alebo nie. Nechcela som hneď na začiatku vyhodiť nejakých 150 eur na novú gitaru, ktorú by som potom možno tak či tak nevyužívala. Akurát s tou starou to bolo trochu komplikovanejšie, keďže sa nechádzala pár desiatok kilometrov od miesta, kde bývam. Celý čas som rodičov dusila tým, že kedy mi prinesú tú gitaru, že už na nej čo najskôr chcem začať hrať.

Zrazu bol štedrý večer a gitara ešte stále nikde. Už som mala v pláne, že pred večerou alebo najneskôr na druhý deň si po ňu hneď pôjdem, keďže sme neboli doma a... To je jedno. V kútiku duše som ale dúfala, že to, čo mi stále tvrdili, že nemajú čas a nechce sa im, je klamstvo, no ak by to tak bolo, považovala by som to skôr za zázrak. Ale zázraky sa stávajú... Pod stromčekom sa majestátne vynímala... No učebnica matematiky asi nie... Na chvíľu som zauvažovala, či to nie je len puzdro a v skutočnosti tam žiadna gitara nie je, lebo sa mi to zdalo príliš dobré na to, aby to jednoducho bola pravda. Kým sme sa ešte museli odfotiť, dotka som sa toho, či vo vnútri aj niečo je. A bolo! Dalo by sa teda povedať, že sa mi splnil sen.

Je pravda, že sa učím len sama pre seba a nie je to nič profesionálne, no celkom mi to robí radosť a stále ma to baví. Rada by som mala nejakého človeka, ktorý má čas a vie hrať na gitare, aby ma to naučil, ale na to si musím ešte počkať a dovtedy sa nejako učiť sama. Dokonca to vyzerá aj tak, že predsa len by som sa znova učila hrať na klavíri, no na to treba ešte dosť presvedčania a vybavovania nejakých vecí, čo teda nie je celkom jednoduché, ale pôjde to.

Určite by som si v blízkej dobe chcela založiť kapelu, ale na to je tiež nedostatok ľudí... Alebo teda nedostatok ambicióznych ľudí.
Jasné, mojím snom je hrať na husliach, basovej a akustickej gitare, base, bicích atď, ale zase všetko treba postupne (a s mierou).
Inak teda rada spievam a hudbu počúvam nonstop. Keď chodila v televízii prvá SuperStar, dúfala som, aby to vydržalo až dovtedy, kým nebudem mať 15 rokov, že sa prihlásim. Je to tu, aj vek, aj SuperStar, no popravde, svojmu hlasu som sa absolútne nevenovala a je to poznať, takže by som na to nemala.
...ale nie o tom bol tento článok.

Týmto článkom som chcela povedať to, čo hovorím každému, kto chce s niečím skončiť. To, že som nechala klavír bola tá najhoršia chyba v mojom živote! Preto si myslím, že ľudia by sa nemali zvdávať niečoho, čo už robia dlho a baví ich to. Aj keď to možno nie je teraz ľahké, potom by svoje rozhodnutie ľutovali, podobne ako ja.

Btw. Ako ste na tom s hudbou? Hráte na nejaký hudobný nástroj? 
Dominica

You Might Also Like

12 komentárov

  1. Len na úvod - tá fotka je skutočne úžasná ♥
    Na sne "byť baletkou" je skutočne najhoršie to, že keď za to dieťa nezačne učiť hneď, tak smola. Alebo teda aspoň vo väčšine prípadov. A to sa mi na tom akosi nepáči - predsa len, koľko trojročných dievčatiek si tak povie, že chce chodiť na balet?
    A to vám skutočne len tak vrazili do rúk flauty? :D :D
    Myslím, že každý, keď sa niečoho tak vzdá, tak to potom ľutuje. Alebo teda aspoň väčšina prípadov. Ale v tej chvíli sa to zdá ako najlepšie rozhodnutie.
    Zázraky sa teda fakt stávajú ♥ A neboj sa, zatiaľ len sama získaj nejaké základy a ani nebudeš vedieť ako, zrazu budeš sedieť pri ohníčku a vybrnkávať pesničky spolu s nejakým fešákom :D :D
    A ja som nikdy na nič nehrala, a hoci i pre mňa má hudba veľký význam a aj som istý čas premýšľala, že skúsim aspoň gitaru, tak huh... Nie je to veľmi pre mňa :D
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty chyby člověk pozná až zpětně, bohužel. A musí si tím projít každý. Kdybys svému mladšímu já řekla (nebo někdo jiný), že toho bude litovat, nevěřilo by... Hezký článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je skvelé, že máš toľko koníčkov, popravde aj ja ťa obdivujem že to stíhaš :-) Inak aj ja som vždy chcela byť baletka, len som si to zmyslela, keď už na to bolo neskoro respektíve neskoro začať :(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéé, to je hezké :) je hezké vidět, že je něco, co tě naplňuje a rozhodně se jen tak nenudíš :)) A to, že ti rodiče nakonec dali kytaru pod stromeček, to je taky pecka! To je od nich fakt milé :). Já jsem kdysi jako malá hrála na flétnu a na piáno jsem chtěla (ale nedošlo k tomu), ale já jsem byla docela lajdák a netrénovala a no a pak jsem toho nechala a zase tolik mi to nevadilo, úplně mě to asi nenaplňovalo, ale jsem ráda, když čtu všechno tvé zapálení. Rozhodně se svých snů nezdávej a bojuj za ně, nikdy nevíš, kdy se objeví nový ambiciózní člen tvé budoucí kapely ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jéé, ja obdivujem každého, kto hrá na hocaký aspoň jeden nástroj! ja som úplne hluchá ako peň, takže neviem či sa niekedy na nejakom naučím hrať, ale budem sa aspoň snažiť! :) držím palce pri hľadaní nejakých spolukapelníkov!! :) milujem chodiť na koncerty mladých kapiel a vidieť tú ich vďačnosť za akúkoľvek podporu, možnosť koncertu, a proste tú radosť z podpory možno aj od jedného, dvoch fanúšikov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Naozaj pekný článok. Dneska som prešla už minimálne 20 blogov, možno aj viac, a nenašla som žiaden obstojný článok. Tvoj je ale tá čerešnička na torte, na ktorú som celý deň čakala. :)

    Bari Bircak

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hudbu miluju, je trochu škola, že jsem nechodila hrát na žádný hudební nástroj, ale stejně bych u toho asi nezústala, hraní je hlavně o píli.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krásny článok :) Ja neskutočne ľutujem to, že neviem hrať na žiadny hudobný nástroj. Aj ked ešte nie je neskoro ja viem. Ale jednoducho hudbu milujem a rada by som aj ja niečo tvorila. Možno ten talent mať nebudem, ale neviem kým neskúsim. Obdivujem ťa, že si tak ambiciózna a vôbec sa nevzdávaš svojich snov! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Naozaj krásny článok ! a tá prvá fotka sa ti podarila :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  10. hrám na gitare už tretí rok, je to krásne hlavne večer pri ohníku nejaké tie skladbičky, viem len akordy noty vôbec nepoznám ani nemám šajnu o nich :D

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tá fotka je naozaj vydarená :)
    http://mich3ll.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tá fotka je naozaj vydarená :)
    http://mich3ll.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.