Lepšie je byť na bilinkách, ako na bylinkách

6.2.16

Choď na bilinky, hovorili. 
Bude sranda, hovorili.


- S učiteľkou sa mi už bežne v noci sníva a síce nie je protivná, fakt by som ju mesiac radšej nevidela. A to práveže nie je tak, že by ma terorizovala.
- Pokojne sa však môže stať, že učiteľka nepríde na 5 hodín nemčiny a nikoho vám nedajú zastupovať, takže máte len tak 5 hodín voľno. 
- na ANJ sa učíme po nemecky, francúzsky a maďarsky, každú druhú hodinu rozoberáme slnovrat a rovnodennosť a medzitým spievame nejaké čudné pesničky. 
- Viete, že je to zlé, keď sa smejete na slovných spojeniach ako in den Krankenwagen fahren, an dem Student stehen a pod. Ale hej, je to vtipné, aj teraz pri písaní som sa zasmiala. 
- Nikdy sme slovenčinárke neverili, že čistí jednotkári zrazu dostávajú 2, 3, poprípade 4. Teraz už veríme. 
- Z času na čas dostanete v sobotu večer stavy, že si idete prepisovať poznámky z nemčiny od začiatku školského roka, počúvate pri tom nemeckú pesničku a neviete sa dočkať, kedy pôjdete do školy (aj keď ten utorok ráno to potom vyprchalo). A aby toho nebolo málo, keď o pol deviatej večer skončíte s nemčinou, s radosťou otvárate matematiku a idete si robiť úlohu, lebo sa vám chce
- Čo sa ešte tej pesničky týka: niežeby ste nechodili do školy s bolesťami brucha a pocitom, že budete vracať, niežeby sa vám nesnívalo, že vidíte samých seba stojacich nad sebou pri posteli, vykrikujúch všetky slovesá so záväznými predložkami - to nič nie je, potom prídete domov a spolu s KRIS a Dante Thomasom si spievate Ich liebe diese Tage, egal wie scheiße es war...
- Vďaka metaforám, ktoré vám tlačia do hláv od septembra, nastúpite na vlak (presne ten vlak, ten rýchlik, ktorý prišiel hneď po vlaku,  ktorý sme niekedy pred/po vianočných prázdninách videli odchádzať zo stanice) plný čudesných stavov a veziete sa s ním dovtedy, kým vám nenapadne prirovnanie medzi nemčinou, alebo akoukoľvek inou cudzou rečou, a výzorom vašej triednej učiteľky. 

Ale aspoň nám tú školu spríjemňujú traja ujovia na streche, vybuchnuté radiátory, zoznamovacie inzeráty po celej škole a nahnevaná zástupkyňa, ktorá ich hneď zbiera, vtipné nemecké slovné spojenia, falafel, gitara v škole len tak (aj tak si nikdy nestihnem zahrať, no ten imidž, keď idem do školy, fakt stojí za to), cechovačka,  "classy" a "cozy" day, pizza uprostred plnej jedálne a smutné pohľady okoloidúcich, vtipné komplimenty a nápady (Sabi´s speciality), hodiny angličtiny, Terézia Vansová, Vans, Surfista a Dracula tak všeobecne, púšťanie si kadejakých národných hymien na informatike, mäkké f, psychopatické stavy cez prestávky, no najmä, skrajucúci sa čas do práznin, najprv jarných, potom letných, a vidina koncoročného výletu...


prikladám fotografie môjho odvážneho študijného pesa, alevo aj čo robí Dominika, keď je sama doma


Dominica

You Might Also Like

9 komentárov

  1. Si neskutočná, tvoje písmenkovanie vždy pobaví.😂😂😂😂😂😂😂😂

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chvíľu som pozerala na názov článku, kým mi to konečne došlo :D :D
    Ale veľmi sa mi tento článok páči - je v ňom toľko spomienok a momentov, ktoré síce mne - človeku, ktorý absolútne netuší, čo sa tak bežne na vašej škole deje - veľmi zmysel nedávajú, ale na druhú stranu som sa nad každým slovom trochu pozastavila - všetko to sú chvíle, ktoré pre teba určite veľa znamenajú :D
    Ale niektoré tie "stavy" poznám :D :D
    No tak či tak, máš môj obdiv. Neviem, či ja by som bilingválne zvládla :D

    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja by som sa zbláznila z toľkej nemčiny, aj preto som šla na gympel, kde bol na výber aj iný cudzí jazyk - taliančina, ale ani to nie je ono, hlavne, keď máme takú učiteľku ,že nás poriadne ani neučí, len tak sedíme a každý si na hodine robí svoje :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jejejej, u vás se toho ale děje, z toho by se mohl natočit film :D A nevadí ti to s tou němčinou? Myslela jsem, že ji máš ráda a baví tě a když by takhle nedorazila učitelka ani supl, tak by mě to asi tak trochu naštvalo.. :/ Jo a kéž by jsme dělali na aj to co vy :D Ale to bych asi pak nic neuměla a v další úrovňové aj bych se z toho picla :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Raz za čas je fajn oddýchnuť si od nej. Nezaškodilo by, keby chýbala aj častejšie, no predsa len by sme tak vymeškali dosť veľa hodín.

      Odstrániť
  5. Haha, článok ma celkom dosť pobavil.:D S nemčinou sme na základnej mali veľa srandy, pretože naša nemčinárka bola celkom dosť zvláštna a nenaučila nás dokopy nič, jej testy sme písali tak, že sme chodili 2 dni pred testom do Panta Rhei a fotili si učiteľskú knihu.:D Práve preto som bola celá bez seba, keď som odišla zo základky a na strednú si vybrala španielčinu, no ani s tou nie som momentálne stotožnená.

    Inak čítala som komentár na blogu, ak sa ti nepodarí upraviť tie stránky, rada ti s nimi pomôžem!:)
    LILY OF THE VALLEY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to budeš zlatá, ak mi to nepôjde, dám vedieť. no teraz neviem, kedy najbližšie sa k tomu dostanem. :)

      Odstrániť
  6. Tvoje články sú dobré na pobavenie :D :) aj tento je naozaj skvelý !
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  7. bude sranda, říkali :D to znám! taky to NIKDY nevyjde :D tvoje články miluju a to jsem tu chvíli :)) pravidelná čtenářka, HNED! :))
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.