DIARY | BS

14.9.15

Standing ovation. Applause, please! Píšem historicky prvý článok do rubriky diary, ktorá od januára pomyselne zapadá prachom, Veruže aj ja som si hovorila, že či ju aj niekedy oprášim, tak tento moment práve nastáva...

Možno viete, možno nie, že od začiatku nového školského roka som študentkou nemeckého bilingválneho gymnázia. Tento týždeň a pol ma už ale stihol čo to naučiť, a teraz nemám na mysli 150 slovíčok či 55 slovies.

/ak už nič iné, tak infantilnosť roka aspoň na perečníku musí byť/

- Vrátiť sa z víkendu v nedeľu o druhej domov len preto, aby som sa mohla učiť? Prečo nie? 
- Aj k zubárke sa dá dobrovoľne preložiť z pracovného dňa na prázdniny, len žeby ste nevymeškali štyri hodiny nemčiny.
- Dnes začneme preberať lekciu, zajtra z nej píšeme písomku. Ešte stále je všetko v poriadku. 
- Otázka Čo som to spravila som svojím životom? už nie je myslená len zo srandy.
- Tak, ako veľmi dobrá je nemčina na tej škole, presne tak je zlá angličtina. Rozumej: Učím sa anglicky 9 rokov, no učebnice máme na úrovni A2.
- Aký problém bilinkári nepotrebujú riešiť? Rozvrh!
    - Aké sú zajtra hodiny?
   - Hmm, štyri nemčiny a k tomu ešte niečo.
- A aké sú moje kritéria na to, aby som sa na ďalší predmet tešila?
  1. Nesmie to byť nemčina!
- Prázdniny si ceníš 15698x viac ako obyčajne.
- Na nemčine máš vyslovene zakázané povedať "ich weiss nicht" /to "ss" berte ako ostré s/
- Počas hodiny (špeciálne z našej triedy) môžeš pozorovať iné triedy od primy do kvarty a rozmýšľaš nad tým, že ako bolo dobre, keď si sa celú hodinu smial z hádky medzi učiteľkou a spolužiačkou... až kým nezačuješ "Dominika, können Sie den Satz wiederholen? (ok, to sa mi ešte nestalo, no nikdy nevieš)

Týmto článkom nechcem vyjadriť pohoršenie nad touto školou. Ešte stále som celkom spokojná, napriek tomu, čo ste práve dočítali. A neťažujem sa. Teda, len sem-tam. Ani tie štyri hodiny nemčiny nie sú také zlé. Zatiaľ. A všetko sa dá znisť.

... A keby aj nie, tak sme si stanovili pravidlo:
SMEJ SA! 
...veď čo iné zostáva?

Dominica

You Might Also Like

10 komentárov

  1. Hah, skvelý článok! Ozaj si ma pobavila :D No ja osobne si neviem predstaviť, že by som mala najbližších pár rokov stráviť na nemeckom bilingválnom gymnáziu :D

    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pobavilo :) ah inak ja strasne neznášam nemčinu to je pre mna katastrofálny jazyk :D obdivu jem ta ..ja keby som na strednej mala 4 nemćiny za deň asi by ma kriesili :D

    http://renkaartandlife.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tyjo, vážně, opravdu vážně máš můj obrovský obdiv :) ..a vím, že tě můj obdiv od čtyř hodin němčiny denně nezachrání, ale aspoň ti na dálku držím palce :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :D Pobavila a naprosto s tebou soucítím..doby gymplu mám už dávno za sebou, ale na výšce si zase pro změnu říkám "jaké jsou kritéria, abych se na další předmět těšila? nesmí to být občanské právo" :D
    Držím palce, ať se do toho dostaneš a moc tě tam netrápí:)

    ...Instantní krása...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hah, ešte si zabudla jednu vec, čo sme sa naučili. Že z obeda na hodinu nesmieš meškať ani sekundu! :D A ako ti je zrazu smutno za starými učiteľmi! Až tak, že keď ich zazrieme na chodbe, tak to spustí 10 minútovú chvíľku opúšťania sa a melanchólie :D Ja osobne som mala chuť minule, keď sme zazreli Melikova sa mu hodiť kolo krku :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Soucítím s tebou. :-D 4 hodiny němčiny jsem snad ještě nikdy neměla. Ještě že už mám školu za sebou. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Toľko nemčiny, nie je ti čo závidieť :-D Ale máš pekný peračník no :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Naprosto s tebou soucítím. Ještě živě si vybavuji, když jsem nastupovala do prváku na anglické gymnázium. Moje angličtina nebyla jedna z nejlepších a skoro všechny předměty jsme měli v aj, dokonce i tělocvik. Skoro vůbec nic jsem neuměla a častokrát nerozuměla a dost i brečela, protože jsem se prostě bála, že v pololetí propadnu. Byl to dost záhul a biologie byl ten nejsilnější odvar ze všech předmětů - co nová látka nebo zápis - to třeba 300 nových slovíček - takový ty odborný, který nikdy nepoužiješ, ale musíš je prostě umět, jinak písemky z bižule nenapíšeš... Uff, ještě, že je to za mnou, první měsíce byly děsné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Docela zábavný článek :-) Němčinu jsem se učila pár let, nijak mi nepřirostla k srdci a to mě jazyky baví. Teď na to nadáváš ale v budoucnosti se ti to třeba hodí a budeš vděčná že jsi tam chodila.

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.