Tips for bloggers | #4

25.9.15

Tieto pôvodne každopondelkové články som dosť zanedbala, no posnažím sa, aby aspoň raz za čas vychádzali. Vyčerpala som si dosť veľa tipov, tak budem rada, ak mi niekto napíše, o čom by rád čo blogovania týka vedel, aspoň sa tak možno inšpirujem.



Aká reklama je pre blog dobrá a aká je zlá?

A ako vlastne taká reklama pre blog vyzerá? určite sú to v prvom rade komentáre. Práve takým spôsobom sa na váš blog dostane najviac ľudí. 
Ďalej sú to články, kedy o vás iný bloger niečo napíše a dá odkaz na váš blog. Spraví to reklamu, no je to len raz za čas. 
Ešte v dávnej dobe to boli aj Affliates a neskôr SisterSites, no aj to už pomaly vymiera (či?). 
Reklamu si zabezpečíte aj tým, že na svoj facebook, instagram, ask.fm či hocijakú inú sociálnu sieť pridáte odkaz na svoj blog. 

Dobrú reklamu si teda zariadite (nechcem, aby to znelo ako slogan spred niekoľko desiatok rokov, no asi bude...) čestnosťou a pracovitosťou. Prvá možnosť, ako sa k vám teda návštevník dostane, je cez iný blog. Aj na základe takéto komentáru si o vás človek dokáže urobiť mienku a zaradí si vás do svojho pomyselného zoznamu ľudí, ktorí sa skutočne o články, ktoré komentujú aj zaujímajú, alebo im ide len o zvyšenie návštevnosti (podrobnejšie k tejto téme si môžte prečítať tu).

Ak teda klikne na váš blog, mal by vidieť, že sa k svojim čitateľom správate slušne (možno to bude znieť čudne, no už som raz navštívila aj blog, ktorý hejtoval ostatné blogy a každého v komentároch urážal a odvtedy si vlastne cením každý blog, ktorý to nerobí). Zahrať môže aj to, ako často vydávate články. Ak je to raz za dva mesiace, tak to návštevníka odradí. Ak však vidí, že články sú pridávané napr. každé dva-tri dni, vie, že blogger sa o svoj blog ešte stále stará a zaujíma a že aj v budúcnosti bude mať čo čítať.

Ide aj o to, ako sa k ostatným správate mimo blogu. Či už je to teda v tých komentároch, alebo na iných sociálnych sieťach, no v neposlednom aj ako sa správate na verejnosti (ak vás aj náhodou niekto spozná). Blog je predsa každého osobné miesto, tak prečo by sme tu mali klamať.

Zlá reklama je vlastne opak všetkého, čo som spomenula vyššie. Teda nepravidelné pridávanie článkov (hoci musím sa priznať, že ja som nedávno tiež dlho nič nepridala, potom rovno dva články za dva dni atď, no posnažím sa to zmeniť), kopírovanie materiálu, teda textov alebo fotiek, z iných blogov bez uvedenia zdroja, neslušné komentáre na iných blogoch či nekonštruktívna kritika. Teda, ak si všimneme, že niekto má v článku chybu a podobne, nie je zlé ho opraviť, ale slušne.

Aj zlá reklama je reklama?

Je to tak, možno niekedy ľudí priláka ešte viac ako dobrá reklama, no úprimne, kto by to chcel? Ide len o to, že ľudia sa chcú ísť pozrieť, kto za človeka napísal niečo takéto... 

To by bolo k dnešnému článku všetko, dúfam, že tomu nejak rozumiete, lebo nie som si stopercentne istá zrozumiteľnosťou niektorých viet a celého textu ako celku. Koniec koncov, všetci z vlastného rozumu viete, čo sa patrí a čo nie, toto je len také zhrnutie. Ak máte voči niečo výhrady či pripomienky, píšte do komentára. 

Dominica


You Might Also Like

10 komentárov

  1. Skvělý článek, musím s tebou snad ve všem souhlasit :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pamätám si na affiliates :D To boli časy :D
    Ja sa snažím zverejňovať články každé dva dni, ale niekedy je to jednoducho ťažké a až priam nemožné, hlavne v poslednej dobe; odkedy som štvrtáčka. Začali sme pomaly, ale keďže máme príliš málo času a príliš veľa učiva, musíme si poradne švihnúť na to, aby sme si preopakovali učivo za všetky tri roky. Preto mi väčšinu času zaberá práve škola a učenie sa, takže blog musí ísť - bohužiaľ - trochu stranou, čo ma fakt veľmi mrzí. Ale nič s tým nenarobím, lebo maturita je predsa len trochu dôležitejšia.
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na affs si pamätám z doby, keď som mala ešte prvý blog, pekné spomienky, ale myslím si, že je to niečo podobné ako GFC :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš pravdu :) já uplně nesnáším, když napíšu článek, kde je třeba o něco více textu a je vidět, že ho ti, kteří to komentují vůbec nečtou... naopak mám ráda, když si to někdo přečte a napíše svůj názor nebo zkušenosti :)
    www.getmovincz.blogpsot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi dobre napísané. Úplne súhlasím :) tieto typi sú skvelé podla mna a velakrát pomôžu.

    http://renkaartandlife.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moc pěkný článek, pravdivý. Hodně lidí (zejména blogerů) by si ho měla přečíst :)

    Natálie
    NATALIEHOLZ

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Poslední dobou mi přijde že lidi kteří hateují ostatním blogy, články, videa je čím dál víc populárnější a bere se to jako další druh zábavy. Nevím, mě osobně by taková věc nikdy nenapadla. Blogování mě baví a ráda se podílím o zkušenosti a typy s ostatními

    OdpovedaťOdstrániť
  8. V poslední době jsem si všimla, že existuje jeden český fashion blogger, který velice ráda sjíždí blogy ostatních a hejtuje je. Nejdříve jsem si říkala, že mu jde určitě o slávu, ale čím více to dělá, tím více přemýšlím, v čem má sám se sebou problém. Tohle není zase úplně tak normální, až mi ho je líto.. Jinak musím souhlasit se vším, co bylo řečeno. A musím jen dodat, když mi někdo pod článek napíše komentář typu mám nový článek a přidá odkaz a to je vše :D. No, na takové odkazy teda nikdy neklikám..

    OdpovedaťOdstrániť
  9. skvělé rady, určitě se hodí pro začínající blogery :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Pěkně si to napsala. Úplně si pamatuju na éru affs kdy jsem dělala diplomy a navzájem sme to pak sdíleli :D Jo to byli časy, teď je to celé úplně jinak ! :D Měj se krásně :)
    LENNY MALI i DANMARK

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.