healthy tomato soup

12.9.16

Ešte na začiatok vám musím oznámiť dve super veci, ktoré sa stali 7. septembra. 
Ráno ešte predtým, ako som išla do školy, som si chcela skontrolovať maily. Medzi nimi bol aj ten, o ktorom som snívala asi od apríla. Prišla mi totiž pozvánka na vyhodnotenie literárnej súťaže, v ktorej som (s týmto tu mojím príbehom) vyhrala druhé miesto! Nemyslela som si, že by to bolo až také reálne, keďže poznám pár ľudí, ktorí píšu až neuveriteľne nádherne. Takže o to viac ma to potešilo.
Už len z toho som bola tak veľmi šťastná, že som dvakrát narazila do toho istého bicykla a vo výťahu by som aj skákala, ak by som mu viac verila. 
Povedala som si, že dnešný deň mi už nič nepokazí. A on nielen že sa nepokazil, ešte sa dokonca vylepšil. Na nemčine sme si totiž "vyberali" Nemcov na výmenný pobyt na základe listov, ktoré nám poslali. "Moja" Nemka sa volá Lara a už podľa toho, čo o sebe napísala v tom liste, sa mi veľmi pozdávala. To sa ešte zlepšilo v piatok, kedy sme si spolu niekoľko hodín písali - pretože fakt máme veľmi veľa spoločných vecí a už sa teším na október, kedy ju spoznám osobne.

Takže nabudúce poprosím viac takýchto super dní.
Na úvod by to bolo už príliš veľa nadšenia, tak som to cel oddelila aspoň fotkou. Hneď v ten večer som sa rozhodla vo veľkom uvariť svoj najnovší výmysel, ktorý celkom zožal úspech. 
Je to recept na polievku, ktorý mi len tak napadol, keď som zberala paradajky. Najviac sa mi na tom páči, že je to pomerne jednoduché, rýchle a zdravé, no aj tak veľmi chutné. Sama by som si to vedela predstaviť jesť práve počas teplých augustových večerov niekde vonku na terase. 
Nie sú uvedené žiadne množstvá, keďže som to vždy varila tak od oka, no tých základných surovín je tak málo, že to zvládnete.


1 | paradajky
2 | cibuľa
3 | cesnak
4 | olivový olej
5 | soľ
6 | čierne korenie
7 | cukor
8 | muškátový orech
9 | bazalka
+ | bageta

1 | Paradajky vložíme na dve-tri minúty do vriacej vody, potom ich vyberieme, olúpame a nakrájame na menšie kúsky.
2 | Necháme v hrnci rozpáliť olej, nasypeme doň nakrájanú cibuľu. Keď sa cibuľa trochu opečie, pridáme cesnak, ktorý orestujeme maximálne pol minúty. Hneď prisypeme paradajky. 
3 | Chvíľu môžeme nechať povariť. Práve teraz je čas na dochucovanie. Najprv nasypeme trochu soli a čierneho korenia. Pokračujeme cukrom a mletým muškátovým orechom. Celkom nakoniec pokrájame alebo natrháme niekoľko lístkov čerstvej bazalky a tiež pridáme do hrnca. Dochucujeme podľa chuti. Necháme ešte chvíľu povariť a odstavíme od sporáka.
4 | Ak chcete docieliť "jednoliaty" efekt polievky, nakoniec ju ešte rozmixujte. Sama sa nikdy neviem rozhodnúť, či tak urobiť alebo nie, keďže v oboch prípadoch vyzerá veľmi lákavo.
+ | Odporúčam na panvici opiecť nakrájanú bagetu, pokvapkať ju olivovým olejom a podávať ku polievke.

DOMS

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Rajskou mám ráda ale ne tu obyčejnou českou, tahle tvoje je vylepšena bylinkami a to já můžu. Gratuluji ti k umístění se v soutěži, já na literaturu nikdy nebyla a vymýšlet na základce básničky byl pro mě horor. Výměnný pobyt je fajn a je super že ti to tvoje škola umožní a zorganizuje, tak doufám že jsi si vybrala dobrou kamarádku.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je skvelý recept, určite ho vyskúšam ,ja totiž zbožňujem paradajkovú polievku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rajčinovú mám veľmi rada a robíme ju doma skoro rovnako :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Gratulujem Ti k tvojím úspechom :)

    Mne rajčinová polievka nechutí, ale môj brat ju naopak veľmi obľubuje :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. taktiež sa pripájam a gratulujem :)
    paradajkovú polievku som nemala tak dlho, a tak som na ňu teraz dostala chuť :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Si moc šikovná a gratulujem ti! :)
    Milujem rajčinovú polievku a toto je naozaj super recept, ktorý musím vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.