Veronica Roth | Divergencia, Rezistencia, Experiment

17.7.15

Sériu Divergencia som si chcela prečítať už pred rokom, no vtedy to v kníhkupectve nemali, tak som to nechala tak. Všetky tri knihy som však dostala na birmovku, tak som sa potešila.


Pôvodny názov: Divergent, Insurgent, Allegiant
Slovenský názov: Divergencia, Rezistencia, Experiment
Autor: Veronica Roth
Vydavateľstvo: Slovart 
Žáner: sci-fi

O knihe:
Päť frakcií, päť rôznych spôsobov života. Každý šestnásťročný obyvateľ mesta si musí jednu zvoliť. Toto rozhodnutie ovplyvní ich životy, lebo frakcia je ich rodina, frakcia je viac než krv. Beatrice „Tris“ Priorová sa rozhodne vzoprieť svojej rodine, opustiť svoju rodnú frakciu. A keď sa začnú rozpletať pavučiny kolosálneho sprisahania, napohľad dokonalá spoločnosť môže skončiť v troskách v zlomku sekundy.

Môj názor: 
Všetky tri knihy som stihla prečítať v priebehu skoro troch týždňov, čo je na mňa celkom rýchlo, keďže vo všeobecnosti čítam dosť pomaly. Ani neviem povedať, ako veľmi sa mi to páčilo. K deju výrazne prispieva aj štýl písania autorky, vďaka čomu sa úplne dokážete vcítiť do prostredia Pociťujete strach, nervozitu, nebezpečenstvo, smútok i šťastie presne tam, kde je to potrebné a prežívate to spolu s hlavnou hrdinkou.
Rozhodne to odporúčam, sci-fi síce nikdy nepatrilo k mojim obľúbeným žánrom, no momentálne sa to mení. Mnohí hovoria, že je to ako druhé Hunger Games, ja to posúdiť neviem, tie knihy som nečítala. Videla som však filmy, no nezdá sa mi, že sa to až tak podobá. Možno na začiatku je tam podobná atmosféra, no potom mi práve štýl písania autorky dodal do tohto príbehu niečo iné, ako bolo tam.
len pre vysvetlenie Hunger Games som čítala po anglicky, aj to len prvú knihu, takže z toho usudzujem to, čo som písala vyššie


Čítali ste už túto sériu? 

Dominica

You Might Also Like

7 komentárov

  1. Sci-fi není zrovna můj oblíbený žánr, takže o této série čtu poprvé, Hunger Games mě úplně minuly.. holt tohle není nic pro mě ;)

    anotherdominika.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pre mňa sú Hunger Games a Divergent úplne odlišné svety, úplne odlišné príbehy a celkovo pointa toho deja. Má to spoločné akurát to, že sa v minulosti stalo niečo, čo donútilo ľudstvo dať sa do frakcií. Rozdiel je v tom, že v Hunger Games to ľudia spravili "dobrovoľne" a vedeli, ako žijú a prečo tak žijú lenže v Divergent o tom netušili. A o to viac zaujímavejšie a napínavejšie do bolo. Celkovo sa mi celá séria neskutočne páči (aj napriek poslednej časti). A závidím ti tie krásne obaly kníh. Toto prevedenie vyzerá lepšie ako to klasické!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. O této sérii jsem u nás vůbec nikdy neslyšela, ale tak také to může být tím že sci-fi žánr nijak nevyhledávám :), každopádně zkusit se má všechno, takže bych se na to mohla kouknout a uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mám všetky knihy doma :-) Ale filmy ma až tak veľmi nezaujalo :-( knihy sú lepšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som pre zmenu čítala Hunger games a tie sa mi páčili :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Divergenciu som si úplne zamilovala. Určite to nie je druhé Hunger Games (aj keď aj ja som si to najprv myslela), lebo to asi ma ani až tak nepáči. Filmy sú podľa mňa dokonalo spracované, hlavne dvojka, ktorej trochu pozmenení záver sa mi páčil viac ako v knihe. Preto som experiment prečítala iba do polky, keďže sa chcem nechať prekvapiť (aj keď samozrejme viem, kto zomrie, spoilery sú všade -_-), ako to filmovo spracujú :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som čítala aj Divergenciu a aj Hunger Games, no jediná podoba je v tom, že oba sú dystopické romány ukazujúce, ako dopadne spoločnosť v budúcnosti. Ale inak sa ničím nepodobajú a ja som si ich oba zamilovala ♥
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.