3x banana recipes

11.8.15

Hneď na začiatku článku by bolo potrebné povedať, že môj umelecký duch v tomto teple rezignoval a týmpádom nie som schopná vyprodukovať viac ako len ilustračné zábery nasledujúcich receptov. Čoskoro vám to však vynahradím trochu viac esteticko-myslenými fotkami, z ktorých budete minimálne jednu ešte dnes vidieť na mojom instakilograme. 

B A N A N A   C R U M P E T S

Predpokladám, že mnohí z vás už o tomto recepte počuli. Je to jednoduché. 

cca. 8-10 ks.
Potrebujeme:
- 1 banán
- 2 vajíčka
+ kto chce tak možno trošku škorice či vanilkového cukru, bude to chutiť lepšie. 

Asi ani nemusím dlho vysvetľovať, banán popučíme vidličkou a zmiešame s ostatnými ingredienciami. Ďalej postupujeme ako keď robíme normálne lievance. Nakoniec podávame s niečím, čo má neutrálnu (srsly?) chuť, teda napríklad jogurt (avšak keď neviete, čo na to, dajte tam Nutellu, tá nikdy nesklame), keďže tieto lievance samé o sebe majú dosť výraznú chuť. 


B A N A N A   B A L L S

Nevedela som, ako to nazvať, ak máte niečo lepšie, sem s tým. Tento recept je najmä pre také prípady, že niečo malé by ste si dali, no nechcete rozbaľovať čokoládu či niečo viac nezdravé (hoci ja som zvolila asi tú najmenej zdravú cestu, ako tieto banánové guličky urobiť. 

cca. 12 ks.
Potrebujeme:
- 1 banán
- balíček kešu orieškov
- kakao

Pokiaľ budeme kešu oriešky mixovať, je dobré dať ich predtým aspoň na dve hodiny do vody, aby trochu zmäkli, no nie je to potrebné. 
Potom ich teda rozmixujeme. Banán popučíme vidličkou a pridáme k nemu rozmixované oriešky. Spolu premiešame a pridáme kakao. Aspoň kým je vonku takto horúco, radšej to dáme na chvíľu so chladničky, aby celá hmota trochu stuhla. 

Asi po hodine-dvoch to vyberieme. Ja som si na malú lyžičku nabrala kúsok hmoty a tak vytvarovala guľku, no potom boli väčšie. Ak teda spravíte menšie, cesto vám vyjde aj na 20+ ks. Treba pracovať rýchlo, keďže potom už cesto mäkne a lepí sa vám na ruky. Nakoniec ich už len pováľame v kakae, aby sa nelepili a dáme ešte na chvíľu do chladničky, aby stuhli. 

Keďže tento recept sa dá meniť, ako sa vám len chce, pripravila som si aj zopár alternavít, s ktorými to môžete skúsiť. 
banán - sušené datle, slivky, brusnice či hrozienka
kešu oriešky - vlašské orechy, mandle či akýkoľvek iný druh orechov
kakao - strúhaný kokos...



B A N A N A    C O C T A I L 

Potrebujeme:
- 1 banán
- mlieko
- cukor (trstinový, kryštálový, škoricový...)

Pokrájaný banán (aspoň na 4 časti) dáme so mixéra s trochou mlieka a rozmixujeme. Pridáme cukor a ešte mlieko podľa toho, koľko toho chceme mať a aké husté to má byť. Znova rozmixujeme. 

Pokiaľ dáme mlieka viac, vyjde to asi pre dve osoby. Ja osobne mám radšej, keď je mlieka viac, aby to nebolo až také husté. 


Hmm, vo všetkých troch receptoch sa nachádza slovo bannana. Myslíte si, že to je náhoda? Ja si myslím, že nie! :D

Dominica

You Might Also Like

14 komentárov

  1. Moc hezky vypadá to první, určitě zkusím:)
    Verranda

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja očividne žijem v inom vesmíre, keď ma takéto dobroty obchádzajú :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Banánový koktail si robím veľmi často - zaberie fakt minimálny čas! A ten prvý recept musím skúsiť, vyzerá super - ďakujem za tip :)

    www.hellomynameisev.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Že já tohle vůbec otvírala, opravdu nádhera. Hned první mňamka se mi líbí nejvíce. Koktejl vyzkouším. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňam..zítra musím zajít pro banány. Už dlouho chci ty lívance vyzkoušet:)
    Ještě doporučuju rozmixovat 2 banány, 2 hrnky vloček, kokos a čokoládu (popř. ještě přidat i maliny), uplácat z toho sušenky a nechat péct asi 15minut na 190°C - vzniknou z toho perfektní sušenky:)

    ...Instantní krása...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to musím skúsiť, tiež to znie dosť dobre. už len preto, lebo všetko kokosové milujem a keď je to namiesto múky z banánov, tak to musí chutiť úžasne dvojnásobne! :)) Ďakujem za tip!

      Odstrániť
  7. Achjo, asi bych si mohla už konečně uvědomit, že na podobné články se nemám koukat hladová :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Koktail aj palacinky si robím pravidelne ale tie guličky som ešte nevidela. Musím ich vyskúšať, keď je to také jednoduché :)
    Michelle

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zbožňuju banány, jsem taková opička :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vypadá to nádherně! Zkoušela jsem ty banánové lívance a vůbec mi nešly, až budu mít tu správnou náladu, znova se o ně pokusím:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vypadá to nádherně! Zkoušela jsem ty banánové lívance a vůbec mi nešly, až budu mít tu správnou náladu, znova se o ně pokusím:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.