Before I die

7.4.16

Včera som si začala spisovať všetky svoje sny, aby som tak približne vedela, koľko ich mám. Akurát dnes sa mi konečne podarilo splniť jeden z nich a tiež z článku Things to do in spring. Dnes som totiž bola prvýkrát v škole na bicykli. A je to tak super, že by to vo svojom živote mal skúsiť každý! A viem, že to ste mi tam mnohí aj písali. Okrem toho, akurát som sa vrátila z mesta. Mala som doručiť jednu "zásielku" a len som sa tomu tešila, lebo ono je to fakt... rada by som použila iný výraz ako super, ale keď ono to je super!

Aký sen ste si naposledy splnili?
Conwy, Wales

1. PLYNULE HOVORIŤ ASPOŇ 6 JAZYKMI
"Mne jazyky podľa mňa až tak nejdú a veľmi ma nebavia." povedala Dominika a išla na jazykovú školu. Ale odvtedy som učinila jedno poznanie, že som nemala pravdu (hoci takéto poznanie učiňujem celkom často). Fakt mám pocit, že jazyky ma teraz bavia a možno mi aj celkom idú. Dôležité je to, že ak raz viem základy a gramatiku správne, už mi to tak v hlave ostane. A slovíčka... To sa spraví.
Momentálne ako tak hovorím po česky, anglicky a nemecky, hoci aj to treba vylepšovať. A češtinu milujem, len by som si mala dobrať gramatiku, hoci mi to je tak viac-menej nanič.
K tomu by som chcela určite taliančinu, portugalčinu, španielčinu a jeden zo škandinávskych jazykov, len si nedokážem vybrať. A to by som sa začala učiť hneď, ak by som na to mala ďalšieho človeka, sama sa totiž neviem učiť.

2. HRAŤ ASPOŇ NA 6 HUDOBNÝCH NÁSTROJOV
Viem, že to prvé sa volá aj polyglot (#Dominikajazykovedec), toto som si teda nazvala polyinštrumentalista (pretože zložitejšie sa už nedalo...).
Aj na gitare je to u mňa viac ufejkované ako poriadne, tak by som sa tomu mala reálne povenovať. Potom, samozrejme, klavír, djembe, husle, violončelo, ak by som mala príliš veľa peňazí a času, tak aj saxofón a aj trúbka, tá znie tiež dobre. A ku gitare ešte rozhodne aj akustickú a možno elektrickú.
V skrátenej verzii: Všetko, čo doma máte a nemá na tom kto hrať, posielajte, je jedno, o aký hudobný nástroj ide!

3. PRÍSŤ NA STANICU, KÚPIŤ SI LÍSTOK NA NAJBLIŽŠÍ VLAK A CESTOVAŤ
...ale to by som musela asi bývať v inom meste, pretože vlak z Popradu by ma odviezol tak najďalej do Bratislavy, hoci tam by som si možno takýto ďalší náhodný výber mohla zopakovať. Tento sen si tak trochu plním prostredníctvom Wayna, a ak mám pravdu povedať, závidím mu. Ale raz sa to určite stane, len si to teraz nemôžem dopredu naplánovať.
A vôbec, nejde len o toto, ale o cestovanie všeobecne. S tým súvisia aj tie jazyky. Ak by som aj nevedela, kam pôjdem, bola by som dobre vybavená a popravde, rada by som zažila ten moment, keď sa ma niekto v zahraničí opýta, akým jazykom sa so mnou dorozumie a ja mu poskytnem široký výber: "English, Deutsch, Español, Português, Svenska..."

4. ZALOŽIŤ SI KAPELU
Ešte niekedy som mala sen založiť si na strednej kapelu, no poviem vám, od toho som už upustila. Je mi jedno, kedy to bude, hoci mohla by som s tým konečne niečo robiť, hlavné je, ža raz to určite bude. A inak, zase tu máme spätný návrat k tým hudobným nástrojom.
Na mojej starej škole, ktorú mám doslova pod oknom, skúša niekedy po večeroch nejaká kapela. Ešte keď som tam chodila do piateho ročníka, bol tam len bubeník. Už vtedy som sa vždy započúvala do toho zvuku a rozmýšľala som, či sa niekto k nemu pridá a či to nebude náhodou slávna skupina (na škole mojej mamy totiž niekedy skúšala Tublatanka alebo Gladiátor, nie som si istá). Teraz ich je viac a niekedy už viem, kedy budú skúšať. Potom si otvorím okno a počúvam ich, no ak je leto, môžem si ich hudbu vychutnávať na balkóne. Som ich (určite nie jediná) fanúšička, no možno aj jedna z prvých. A síce neviem, kto to je, obdivujem ich a chcela by som sa s nimi niekedy stretnúť a vidieť ich aj na vypredanom koncerte.

Dominica

You Might Also Like

7 komentárov

  1. Odvážne sny :) Ale tými jazykmi by som chcela hovoriť aj ja, sotva však ovládam anglinu a základy taliny :-D Ale určite ti držím palce nech sa ti minimálne všetky splnia! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ísť do skoly na bicykli je u mna asi nemožne :D (70km hore dole)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Domi, krásné sny! :) Až se naučíš šesti jazyky, budeš mít můj největší obdiv! Ale věřím, že to dokážeš, když budeš chtít :) Já bych se perfektně chtěla naučit alespoň angličtinu a němčinu, občas mám pocit, že to je nesplnitelný cíl :D ..ale věřím tomu, že když začnu pořádně makat a přestanu se bát mluvit, povede se to :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  4. S jazykmi sme na tom rovnako. Najprv som sa o ne nejako veľmi nezaujímala a predsa som skončila na bilingválnom gymnáziu. Môj cieľ je vedieť hrať aspoň na jeden hudobný nástroj. Ale zatiaľ na to bohužiaľ, nemám čas.

    www.tobecreativehasnolimits.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No tak paráda, gratuluju, k první úspěšné jízdě na kole :). Já už si život bez kola ani nedokážu představit. Ty jo a ten nápad s jízdenkou na vlak a cestováním mě nikdy nenapadlo, to musím někdy vyzkoušet, protože to musí být určitě hodně dobrodružný :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. po kapele som istý čas túžila aj ja, úplne som sa videla na pódiu s basgitarou.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Keď som zbadala názov, tak som urobila hlboký nádych a výdych klikla na článok a až som sa potom pousmiala, nad danými bodmi. Totižto moje "before I die," vyzerá trošku vážnejšie alebo ako to nazvať.

    To s tým bicyklom je totálna paráda! Presne pred týždňom, keď som išla ráno na autobuse som si hovorila, že ešte trošku sa oteplí a začnem chodiť aj ja. Síce mám do školy takých 10km plus mínus, tak sa na to aj tak chcem určite dať!

    Čo sa jazykov týka, mám pocit, že tí ľudia čo ich naozaj ovládajú viacero sú strašne inteligentní a nestratia sa nikde. Ja by som sa na to dala tiež, ibaže nemám k tomu zas až tak blízky vzťah, čo je dosť veľká škoda, no ja verím, že RAZ hoc aj keď budem stará 80 ročná babička, tak sa k tomu dostanem. I keď je jednoduchšie sa ich učiť teraz.

    Z hudobných nástrojov je pre mňa number 1 klavír a ja to proste dám. Musím vedieť zahrať pesničky od Ludovica, to je môj jasný cieľ v živote a kým sa nenaučím, nemôžem zomrieť.

    Cestovanie je jedno z mojich najobľúbenejších veci a teraz ma to celkom dosť inšpirovalo a začínam nad tým seriózne uvažovať! A viem, že je to rozdiel sa zviesť z Paríža do Nemecka, či Anglicka, ale zase mne by stačilo nasadnúť na vlak a ocitnúť sa v Bardejove, aj to je pre mňa niečo. A lepšie ako nič. Verím, že život je natoľko dlhý, že si teraz nemusím lámať hlavu tým, že by som sa chcela dostať do Amsterdamu, čo sa aj chcem a aj raz sa dostanem, ale kým človek nemá až takú možnosť je pekné si aj vystačiť cestou do Košíc a Košice sú pritom fakt krásne! :)

    Kapela sa mňa absolútne netýka:D Spievať neviem, aj keď si veľmi prajem, aby som vedela a osobne radšej počúvam piesne ako keby som mala byť ich súčasťou.:)

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.