Noc v Lisabone | Erich Maria Remarque

11.4.16

Pôvodný názov: Die Nacht von Lisabon | Slovenský názov: Noc v Lisabone | Autor: Erich Maria Remarque | Žáner: vojnový román | Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

O knihe: Tak ako v autorových najúspešnejších, hlboko ľudských dielach s tematikou druhej svetovej vojny pred čitateľom opäť ožíva vzrušujúci a napínavý príbeh nemeckého emigranta, ktorý po strastiplných zážitkoch vo fašistickom Nemecku rezignuje a vzdáva sa poslednej nádeje na útek. Pod vplyvom tragédie, ktorá v ňom zabila poslednú iskierku nádeje, prepúšťa v Lisabone svoj pas a lodné lístky inému zúfalcovi - tiež emigrantovi. Nechce za ne peniaze ani nijakú inú odmenu, žiada len jedno: aby s ním strávil jednu noc a vypočul si smutný príbeh jeho lásky a života v jednom z najpohnutejších období ľudskej histórie. 

Môj názor: Po knihe som siahla v prvom rade kvôli názvu. Bol mi povedomý, rovnako ako autor, no zavážilo ešte to, že v poslednom čase mám chuť ísť objavovať Španielsko a Portugalsko, z toho, predovšetkým, Lisabon. Tak som si myslela, že možno je táto kniha "nasiaknutá" jeho atmosférou.

Dej ako taký sa síce odohráva v Lisabone, no jeho základom sú najmä výpovede nemeckého emigranta, ktorý hovorí o svojom živote, o tom, ako prechádzal hranicami, ako sa obával mnohých vecí a ako veľmi riskoval. Napriek tomu sa autorovi sem-tam naskytla príležitosť opísať nočný Lisabon. Túto úlohu zvládol lepšie ako fantasticky. Hoci som v Lisabone nikdy nebola, mala som z toho taký ten pocit.

Nikdy som veľmi nečítala historické či vojnové romány, no takáto tématika ma vždy zaujímala. Aj napriek tomu, že rada čítam o drakoch, trpaslíkoch a elfoch, Noc v Lisabone bola pre mňa knihou, ktorá mi dala nielen akýsi emočný, ale aj umelecký zážitok, keďže popri nedlhých opisoch som sa musela trochu pozastaviť a prečítať si tie vety ešte raz či dvakrát. Je to jednoducho nádhera a Erich Maria Remarque je majster slova.

Dominica

You Might Also Like

3 komentárov

  1. My sme na litiky od neho preberali len vtedy na západe, ale aj táto kniha ma zaujala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Od Remarquea som čítala zatiaľ len "Na západe nič nové", a hoci k vojnovej tematike mám love-hate vzťah, keďže na jednu stranu je celkom zaujímavá, nemám rada toľko násilia a umierania; chcem sa bližšie pozrieť aj na túto knihu ♡
    A úžasné ponožky :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tuto knížky znám, ale nečetla jsem ji.. Upřímně ikdyž jsem nějaké knížky s podobnou tématikou četla, tak už ani další číst nemusím, tohle téma mi není zrovna blízké :)

    Another Dominika<a

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.