Paulo Coelho | U řeky Piedra jsem usedla a plakala

27.4.15

Originálny názov: Na Margem do Rio Piedra Eu Sentei e Chorei
Český názov: U řeky piedra jsem usedla a plakala
Autor: Paulo Coelho
Žáner: psychologický román

U řeky Piedra jsem usedla a plakala je příběhem o lásce, který odhaluje mnohé z tajemství života. Pilar a její přítel prožili společné dětství, na prahu dospělosti se jejich cesty rozešly, aby se znovu setkaly až za jedenáct let. Ona je už dospělá žena, kterou život naučil, že musí být silná a nesmí dát najevo, co cítí. On získal schopnosť činit zázraky. Trápí jej však pochybnosti a doufá, že ve víře nalezne řešení. Oba spližuje vule podstoupit duchovní proměnu, jít za svými sny a hledat nové cesty. Nejdříve však musí překonat sami sebe, strach odevzdat se tomu druhému, pocit viny a předsudky. Společně odjíždějí do hor, kde začíná jejich nelehká cesta pravdy a poznání. U řeky Piedra jsem usedla a plakala je příbeh o lásce a moudrosti. 

Môj názor: Knihu som prečítala začiatkom minulého leta. Musím sa priznať, že som z toho mala dosť zmiešané pocity. Vlastne som ani nevedela, čo si o tej knihe myslím. Vedela som, že Paulo Coelho má taký ten svoj špecifický štýl písania - niektorí dokonca hovoria, že píše pre múdrych a inteligentných. 
Nechala som to tak. Povedala som si, že aspoň viem, že od neho už zrejme knihy čítať nebudem - možno tak o desať, dvadsať rokov. V piatok som však tú knihu vzala do ruky a prečítala si zopár náhodných strán. Akosi ma to viac zaujalo a teraz si z toho znova trochu čítam, keď nemám čo robiť. 

Je pravda, že nič akčné sa tam neodohráva - celá kniha je plynulá a s pokojnou atmosférou. Je to presne ten jeho štýl. Ako (predpokladám) každá jeho kniha, aj táto má svoju myšlienku ukrytú v hĺbke riadkov, do ktorých sa len stačí začítať. 

Takto s odstupom času ma kniha U řeky Piedra jsem usedla a plakala čoraz viac fascinuje. Odporúčam si ju prečítať, hoci sa vám možno tiež stane, že najprv vás až tak nezaujme, no stojí to za to!
/btw. čítala som ju po česky a netuším, či vôbec existuje slovenský preklad, no vôbec mi to nevadilo/

Dominica

You Might Also Like

3 komentárov

  1. Ešte som sa s touto knihou nikdy nestretla, ale vyzerá zaujímavo - ďakujem za tip :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaujímavé :)

    I love you style, photos and personality. Keep going !!

    Môj BLOG /KLIK/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tu jsem přečetla znovu nedávno, Coelha miluju (krom té jeho poslední Nevěry), ale rozumím, že je pro někoho nepochopitelná a málo akční. Já jí vždycky přečtu tak za dva dny, nemůžu se od ní odtrhnout, srdce mi buší, společně s ní se směju a pláču... :) Vždycky si z toho vezmu nějaké to hlubší poselství, pokaždé jiné, to kouzlo se opravdu skrývá mezi řádky.

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.