HUNGARY | BUDAPEST

8.1.16

28. 12. - 30. 12. 2015

V Budapešti som bola vlastne tretíkrát, no až teraz tak poriadne. Toto mesto som si však zamilovala už v lete 2014, kedy sme sa tu po ceste do Chorvátska zastavili na hodinku-dve. Bola asi polnoc, no v uliciach mnoho ľudí, reštaurácie boli ešte otvorené a plné, keďže veľa ľudí práve vtedy "večeralo." Mesto sa mi okamžite zapáčilo a chcela som sa vrátiť, no radšej niekedy, keď nebude tak teplo. 

Preto ma dosť potešilo, keď som sa dozvedela o tomto výlete. A myslím, že sme toho stihli celkom dosť. Hneď na prvý deň sme navštívili AquaWorld Budapest, čo bolo celkom zaujímavé a aspoň sme si oddýchli od cesty. Aj tak som neskôr na hoteli na asi dve hodiny zaspala a nechcela som sa odtiaľ pohnúť. Aj tak sme išli večer do mesta, predsa len by som nemohla spať tak dlho do rána a lákalo ma spoznávať mesto čo najskôr. A okrem toho, mám rada túlanie sa po meste bez akéhokoľvek cieľa. 

Na druhý deň sme navštívili parlament, kam sa mi teda veľmi nechcelo, no nakoniec to bolo celkom zaujímavé a krátke :). Znova sme sa pešo túlali po meste, no smerom k vyhliadke. Takéto vyhliadky zbožňujem, táto bola obzvlášť nádherná. Hneď, ako sme tam prišli, začala som snívať o tom, že čo by to boli za skvelé prázdniny kúpiť si ráno croissant a kávu, sadnúť si tam hore na múrik a vychutnávať si pohľad na Budapešť. Po ceste naspäť sme trochu zablúdili aj na vianočné trhy, o ktorých som sa aspoň ja presvedčila, že sú najkrajšie na svete (ako ich tak niekto nazval).

Celkovo sa mi páčilo celé mesto, všetky podniky, kaviarne, reštaurácie a zmrzlinárne. Overila som si to, čo som si o Budapešti začala myslieť minulé leto: je to fakt štýlové mesto. 

Inak vždy, keď som v nejakom meste, predstavujem si, ako by asi vyzeral môj život, keby som tam bývala. Hoci je pravda, že vždy si ho tak trochu prikrášľujem, že budem bývať v centre a tak... A okrem toho skúšam si vyslovovať, ako by mi ľudia hovorili: Budapeštianka podľa mňa znie celkom dobre.



parlament




 keby sme takéto nádherné zmrzlinárne mali aj na Slovensku...

 







 ulica, na ktorej sme bývali


 tú štýlovosť možno potvrdzuje aj ujo s týmito topánkami :D ale našťastie, bola to len výnimka


toto je celkom vychýrený budapeštiansky klub v židovskej štvrti. celý je dostrieľaný a zničený, po vojne tu nikto nechcel bývať(ani v celej štvrti), a tak sa z neho stalo toto. 

Cestou naspäť sme sa zastavili vo Vyšehrade. Hrad teda nič moc (ako ja sama hrady veľmi nemusím, možno by niekto iný mal odlišný názor), ale dedina sa mi páčila. Pôvodne sme chceli ísť na miesto, kde podpísala dohodu Vyšehradská štvorka, no nenašli sme to. 

Dominica

You Might Also Like

9 komentárov

  1. Waaaaw tak to sú krásne fotky to musel byť super výlet :) tie topánky :D :D :D to je štýl ! :D
    Me and my ART

    OdpovedaťOdstrániť
  2. my sme v oktobri absolovali taký rýchlo výlet v Bud. a úplne lutujem že sme tam dlhšie neboli, krásne mesto, uličky, výhľady, budovy..ale tá reč!! to je strašnééé pre mňa, neviem jej prísť na chuť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fotky sú nádherné :) Budapešť som ešte nemala možnosť navštíviť, ale vyzerá to tam fakt krásne. Kika - Blog for smile

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Cez Budapešť som zatiaľ iba prechádzala - na ceste do Chorvátska :D Ale podľa tvojich fotiek je to skutočne krásne mesto, tak verím, že sa o tom čo najskôr presvedčím na vlastné oči :D
    No a tie topánky :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tretíkrát?! A ja ani raz a tak veľmi by som chcela :( takže som rada, že aspoň takto som si ho mohla pozrieť :) a budem stále dúfať, že čoskoro sa tam dostanem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Budapeštianka, to zní skvěle! :) Město to musí být krásné, už jenom díky tvým fotkám bych se do něj nejradši vydala hned teď :) A btw to vážně někdo měl takovéto boty? :D

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  7. V Budapešti som bola a je tam naozaj krásne :-) Ja som tam bola však cez leto a aaž tak som si to v tžch 40 stupňoch neužila, ale určite sa tam chcem vrátiť :-) Krásne fotky!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jee to jste meli vazne krasny vylet! I skvele pocasi :) a nadherne fotky, diky nim lituju, ze jsem v Budepasti jeste nebyla :(

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádherné fotky, musel to být pěkný výlet a je pravda že Budapešť je velmi pěkné evropské město.

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.