Blogger vs. Blog.cz

29.1.15

Na písanie dnešného článku som sa už fakt tešila, aspoň mi to trochu zdvihne náladu. Možno. Dnes som sa cítila pod psa, ani sama neviem prečo.
V uplynulom polroku sa čoraz viac bloggeriek presúva z Blog.cz na službu Blogger. Pravdu povediac, sama som už približne pred rokom nebola s Blog.cz spokojná, tak som sa začiatkom leta presunula sem. Ale pekne po poriadku.

Blog.cz

Dá sa povedať, že so stránkou Blog.cz som tak trochu vyrastala. Blogujem už asi od mojich piatich rokov. Vtedy som vlastne ani poriadne nevedela, čo to taký blog je. Na ten svoj som si len pridávala rôzne obrázky Barbie postavičiek.
Asi keď som mala šesť - sedem rokov, založila som si blog o Miley Cyrus. Tam som pridávala častejšie, hľadala som si AFFS, dokonca aj design blogu bol obstojný.
Po dlhšej blogovej prestávke, ktorá síce bola vyplnená ešte mnohými blogmi, no ani jeden nevydržal viac ako týždeň, som si založila blog dulce-maria-world. Vtedy som pozerala Rebelov, tak som si založila fanpage mojej obľúbenej herečke. Blog fungoval presne rok. Počas tohto obdobia som sa toho o blogovaní naučila veľa. Vybudovala som si stále publikum, ktoré sa rado na môj blog vracalo a blog patril medzi tie lepšie a kvalitnejšie. Ale aj tak, keď naň zablúdim niekedy teraz, smejem sa z niektorých vecí, ktoré by som teraz už neurobila.



Po tom roku som sa chcela zamerať na RBD a Rebelov všeobecne, tak som si vytvorila blog rebelde-all. Po nástupe na gymnázium som na to asi nemala čas alebo ma to trochu prestalo baviť, tak som to nechala len tak. Ale nechcem tie blogy vymazať. Je jasné, že sa to stane tak či tak a už mi aj možno pred rokom prišlo upozornenie, že ten blog zrušia, ale ešte sa to nestalo a ja sa tam niekedy rada pozriem.
Na blogovanie som asi na ďalších dva a pol roka zabudla, až kým som si minulý rok po dlhom uvažovaní nezaložila ďalší blog. Veľmi som nechcela, ale predsa tu dám adresu: DominicaLand. To už ale bola úplne iná kategória. Bolo to o mne. Písala som tam svoje úvahy, ktoré sa teraz ani neodvážim čítať a preto som to tu ani nechcela dávať. A pritom to bolo len pred rokom. Snažila som sa tam vytvoriť príjemnú atmosféru pre čitateľov, a tak som im do každého článku dala notičku, ktorá bola odkaz na nejakú zaujímavú pesničku. A rada by som to zaviedla aj tu. :)
Musím povedať, že vtedy som mala ale fakt veľa inšpirácie na články, pretože skoro deň čo deň som sa chodievala bicyklovať. Bolo to vždy okolo 10 kilometrov, takže keď som si celý čas užívala to skvelé ticho a popri tom rozmýšľala, keď som sa vrátila domov, mohla som sa poriadne vypísať. No vydržalo mi to asi len štyri mesiace, potom ma už Blog.cz akosi prestal baviť.
Nepáčilo sa mi, že článok sa dá priradiť len k jednej rubrike. Možno sa vám to zdá smiešne, ale aj to pri rozhodovaní sa medzi starou a novou doménou zavážilo. Blog.cz sa mi už zdal viac pre malé deti. Chcela som sa presunúť niekde ide a dať blogovaniu nový rozmer. V poslednom čase, keď som tam ešte pôsobila, začínalo sa tam objavovať čoraz viac ľudí, ktorým sa nepáčilo, že na českej blogovej doméne sú zaregistrovaní aj Slováci. Bola ich síce len hŕstka a niekoľkonásobne bolo viac takých, ktorí sa nás zastávali, ale nebolo príjemné natrafiť na blog, na ktorom má admin nepriateľské postoje voči Slovákom.
Na druhej strane som vedela, že mi táto stránka bude veľmi chýbať. Práve tú atmosféru som zbožňovala. Správcovia sa totiž snažili, aby aj nové blogy sa tam dokázali presadiť. Existoval autorský klub, do ktorého som sa tesne pred koncom chcela prihlásiť aj ja. Deň čo deň aktualizovali zaujímavé články na titulnú stránku a mali sme aj tému týždňa, na ktorú mohol každý napísať článok. Okrem toho blogy sa prezentovali aj vďaka "blogu dňa". Mohli tak nabrať návštevnosť, ale aj spoznať iné zaujímavé blogy.


Blogger

Blogger už je ale "vyšší level." Tu sa nikto nestará o to, ako začínajúci bloggeri naberú návštevnosť a ako spoznajú nové blogy, ktoré ich budú zaujímať. Každý tu je ako "sám vojak v poli." Ale mne sa to páči. Každý je tu totiž sám za seba.Táto časť článku nebude až taká dlhá, lebo 9 rokov skúseností sa ani náhodou nedá porovnať s jedným polrokom na tejto doméne. Ale pomaly sa tu už dokážem zorientovať. Ešte sa mi však mnoho vecí nedarí nastaviť a napríklad včera som tiež urobila jednu chybu a teraz ju nedokážem vrátiť späť. Ale už som si zvykla.Fakt sa mi páčia menovky, ktorých sa k jednému článku dá priradiť viac. Ale aj z dlhodobého hľadiska je Blogger lepší už len v tom, že je tu možnosť prestúpiť na vlastnú doménu s plným archívom. Aj o tom uvažujem, ale až keď môj blog bude päť rokov starý a (snáď) celkom úspešný. :)Takže ak niekto ešte len uvažuje nad blogom, ale nevie, akú doménu zvoliť, je lepšie, ak sa možno najprv "zaučí" na Blog.cz a potom prestúpi na Blogger.Asi urobím to, čo som často robila aj na minulom blogu po dopísaní siahodlhých úvah: Gratulujem, že ste sa dostali až sem (ak ste to aj prečítali, "zrolovanie sa dolu" neplatí:)). Nemalo to byť také dlhé, ale keď sa raz rozpíšem, ťažko ma zastaviť.

Vyskúšali ste viac domén na blogovanie? 
Dominica <3 

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Já jsem taky začínala s blogem.cz, vydržela jsem na něm hodně dlouho, ale jak píšeš, blogger je trochu vyšší level a já jsem na něm spokojená :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som začínala ešte na estranky.sk a hoci to nebolo až tak dávno, je to minimálne päť rokov dozadu :D Potom som však prešla na blog.cz, kde som vydržala podstatne dlhšiu dobu a viac-menej sa "zaučila", no blogger len a len odporúčam :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.