John Green | Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín

8.6.15

Namiesto ďalších tipov pre bloggerov pridávam recenziu na dávnodočítanú knihu Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín. Po skoro 30-hodinovej ceste autobusom som ako vypľutá a kým sa dám dokopy, aby som urobila poriadny článok alebo inú normálnu činnosť, bude to ešte trvať. 
Originálny názov: The Abundance of Katherines
Slovenský názov: Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín
Autor: John Green
Vydavateľstvo: Ikar (edícia Yoli)

O knihe: 
Colin Singleton má vo vzťahu k nežnému pohlaviu svoj jasný typ – dievčatá, ktoré sa volajú Katherine. Má to však chybu – zakaždým od nich dostane kopačky. Stalo sa mu to už presne devätnásťkrát. Tento veľký fanúšik prešmyčiek má odrazu strach, že je odpísaný, lebo zo zázračného dieťaťa zrejme nikdy nevyrastie dospelý génius, a tak sa vyberie na road trip. Vo vrecku má desaťtisíc dolárov, za pätami krvilačného diviaka a na sedadle spolujazdca najlepšieho kamaráta s nadváhou a s nehynúcou láskou k Sudkyni Judy, ale chýba mu Katherine. Colin má jasný cieľ: dokázať platnosť Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Dúfa pritom, že pomocou nej získa možnosť predpovedať budúcnosť akéhokoľvek vzťahu a tak pomstí všetkých nešťastných zberačov kopačiek. Čo sa však v skutočnosti vďaka poučke stane? Svoju úlohu v premene citového života hrdinov zohrá láska, priateľstvo aj mŕtvy rakúsko-uhorský arcivojvoda!



Môj názor: 
Práve Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín je prvá kniha od Johna Greena, ktorú som čítala. Páčil sa mi jeho štýl, ktorý bol špecifický. Nedokázala som sa stotožniť s hlavnou postavou ani s prostredím, no vôbec mi to nevadilo. Práve naopak, páčilo sa mi to. Túto knihu by som ohodnotila slovom "čudná," no práve takéto veci mám rada. 

Bola úplne iná, ako ostatné, no zrejme to bude práve jedinečných štýlom písania Johna Greena. Prostredie bolo pre mňa úplne nové, samo o sebe možno trochu nudné, no predsa vnášalo do deja určitú dynamiku. 

Z tejto knihy sa dá toho veľa dozvedieť a rôznych veciach z rôznych kútov sveta. Napriek tomu to nie je nudné. Vysvetlivky pod textom nás nenútene vzdelávajú. Kniha je presýtená informáciami, poučkami, matematickými operáciami a grafmi, no o to viac je zaujímavejšia. 

Mne osobne všetko pripominalo film The Perks of Being a Wallflower a podobné fimly/knihy. Ako som už písala, nevedela som sa do toho vžiť, no na druhej strane som bola toho súčasťou naplno a túžila som byť vtedy a tam. No na toto vysvetlenie už ani tá nejlepšie používaná slovná zásoba nestačí... 

Záver je možno trochu očakávaný, no podľa mňa celkom milý. V knihe nechýba ani situačná či charakterová komika, čo príjemne dopĺňa dej a aspoň sa na tom pobavíte. Rozhodne však odporúčam, čítalo sa mi to veľmi dobre, nie je to ani veľmi dlhá kniha.

Čo ste si naposledy prečítali?

 Dominica

You Might Also Like

4 komentárov

  1. Ja som od Greena čítala Aljašku a Hviezdy, podľa mňa je skvelý spisovateľ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vypadá to a dobrou knížku :-) Já naposledy četla novou kuchařku Dity P. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mne Green ako spisovateľ nesadol, ale možno som od neho len nečítala takú knihu , ktorá by mi sadla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Katherine som čítala... vo februári? A zamilovala som sa do nej, spolu s Paper Towns sú to moje obľúbené Greenovky, je vtipná a ponúka celkom zaujímavú zápletku a samotný dej, bolo celkom fascinujúce sledovať, ako sa Colin stále snažil dať dokopy svoj vzorec :D Teraz som dočítala Kto chytá v žite a chcela by som naň spraviť i recenziu a chcem sa už konečne pustiť do Volania kukučky :D
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.