Tips for bloggers | #3

1.6.15

Užívajte si deň detí! Viem, že asi nikto, kto práve začal čítať tento článok už nie je dieťa,  no akonáhle ide o to, či bude alebo nebude na deň detí vyučovanie, zrazu sme všetci maličkí a chceme len sladkosti a zmrzlinu.

Ideme teda na ďalšiu časť tipov pre bloggerov, dnes to bude práve komentovanie iných blogov. Nebude toho možno až tak veľa ako minule, no tiež je to dosť podstatné.


V prvom rade si musíme uvedomiť, že komentovanie o nás prezrádza akí sme a o čo nám viac-menej ide.

Masové komentáre - Masové komentáre píšu najmä bloggeri, ktorým ide iba o návštevnosť a rozšírenie svojho publika. Väčšinou to bývajú dovjslovné komentáre, poprípade jedna veta typu: Pekné fotky. Práve toto prezrádza o autorovi, že poriadne ani nevie, o čom bol článok a vášmu blogu nevenoval veľa času. Niekedy, ak sú v článku iba fotky, nedá sa tomu tak veľmi vyhnúť, no aspoň napíšete: Skutočne pekné fotky. Najviac sa mi páči tá tretia. Myslím, že je to dokonalá hra so svetlom a má nádhernú atmosféru. Autor blogu sa hneď o to viac poteší, keď ho takýmto spôsobom možno aj pochválite.

Komentáre k veci - Ak už ideme komentovať článok, mali by sme napísať niečo k jeho hlavnej téme. Myslím si, že každý blogger by nám mál stáť za to, aby sme si jeho článok prečítali, ak na to nemáme chuť, tak radšej odíďme preč - robiť niečo, čo nás (v tom momente už) nebaví, nemá zmysel.
Preto povieme svoj názor na tému, ktorú daný blogger v článku rozoberal a poprípade pridáme svoju vlastnú skúsenosť. Tiež teda ten komentár môžme rozdeliť na dve časti, aby nebol príliš dlhý a nedošlo k situácii, že samotnému bloggerovi sa to nebude chcieť čítať.

"Príď sa pozrieť na môj blog." - Ďlšia z vecí, ktorú chcú poniektorí bloggeri využiť, aby vás "nalákali" na svoj blog nie príliš "slobodnou" cestou. O to horšie je, ak niekto do komentára napíše aj "budem rád/a, ak sa staneš mojou pravidelnou čitateľkou." Mňa osobne takéto blogy už na začiatku odradia, aj keby mali dobrý obsah.

Odkaz na blog - Ako si všímam v komentároch, veľa bloggerov doň dáva aj odkaz na svoj blog, ale zle. Ak skopírujem adresu svojho blogu, teda http://dominicaland.blogspot.sk/ , (skoro) nikto mi na blog nepríde. To by si to totiž musel skopírovať alebo napísať do vyhliadavača čiakosatovolá, čo sa, samozrejme, nikomu nechce robiť. Jednoduchšia cesta aj pre mňa, ako komentujúceho, aj pre ostatných, potenciálnych návštevníkov, je tento odkaz: <a href="http://dominicaland.blogspot.com/">DominicaLand</a> . V komentári to bude potom vyzerať ako DominicaLand, stačí na to len kliknúť a hneď sa vám objaví môj blog.
(kto napríklad toto ešte nemá, tak nech si to len skopíruje, namiesto adresy môjho bogu doplní tú svoju a namiesto DominicaLand názov svojho blogu resp. čo len chce).

Časté komentovanie - Vo všeobecnosti komentovanie privádza návštevníkov na náš blog. Treba však o sebe dať vedieť viackrát. Ak okomentujete blog raz, možno to autora až tak nezaujme. Ak sa však na jeho blog budete vracať (za predpokladu, že vás aj zaujíma, nechceme sa predsa nútiť chodiť na blog, ktorý nás nudí), aj samotný blogger bude chcieť vedieť, kto sa až takto o jeho blog zaujíma a, samozrejme, ľudia, ktorí ho tiež pravidelne komentujú, vás budú brať na vedomie.

Smajlíky povolené - To, čo je pri článkoch nevhodné, je v komentároch povolené. Tiež to so smajlíkami nemusíme preháňať, no môžme si dovoliť používať ich vo väčšej miere.

Avatar - Možno sa to už tak nevolá (na blog.cz to tak ešte bolo), no mám na mysli ten obrázok pri vašom komentári. Aj ten môže zaujať. Zvoľte nejakú farebnú fotku, ktorá hneď zaujme, alebo aj obrázok vo formáte png. Práve aj táto maličkosť vám môže dopomôcť pri hľadaní čitateľov.
- Mojím hypernovo-žlto-modrým avatarom sa neradím inšpirovať

Možno už sú tie fakty trochu stručnejšie, no musím povedať, že práve tieto články ma "vyšťavujú" najviac zo všetkých. Radšej by som o tom asi točila videá, rozkecávať sa - to mi celkom ide, ale takto je to predsa len asi trochu lepšie. A, koniec koncov,  rada ich píšem, no je to únavné, preto ak sú tie súvetia trochu nelogické, berte to, prosím, s nadhľadom. :)

Prajem pekný prvý júnový deň/týždeň!

Dominica

You Might Also Like

9 komentárov

  1. Popravde aj ja ked sa veľmi ponáhľam také komenty píšem :D ale snažím sa to nerobiť :-) Ale tie tipy sú naozaj skvelé! Súhlasím s tou farrebnou zaujímavou fotkou :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Povedený článek! :)
    Ale musím se přiznat =D Že když třeba z nudy kliknu na nějaký článek, ale moc se mi nechce číst a projedu jen fotky (pakliže tam jsou) napíšu třeba jen to "pěkné fotky" často, ale připojím už tebou zmiňovanou část, která fotka se mi líbí nejvíc. Avšak.. Když tak zpětně přemýšlím =D "Podpis" nebo - odkaz na můj blog k takovéhlemu komentáři většinou nepřipojím. Přece jen, je i jiná cesta jak se na můj blog dostat. - btw. pochybuji, že tou se někdo ubere =D
    A věta v komentářích "..budu ráda, když i ty se staneš mojí prav. čtenářkou" mě taky vytáčí, jak na mém, tak i na cizím blogu =D ..
    Už budu končit =D ale co se toho kopírování odkazu týče, u mě záleží na čase, když ho mám adresu si ráda zkopíruji, protože mě zajímá jak vypadá blog slečny nebo jaké tam jsou články, ale pohodlí jednoho kliknutí, je pohodlí jednoho kliknutí =D :)

    One little girl told

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to skvěle napsané. Celé jsem to přečetla a myslím, že jsi všechno dobře vystihla, že už není nic, co bych mohla doplnit :-). Určitě ti to muselo dát spoustu práce to napsat, ale věřím, že to bude pro hodně lidí užitečné :-). Jinak přeji hezký večer ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super typy :) Osobně souhlasím s bodem o odkazech, zanechat v komentáři svůj blog není na škodu, každý to dělá, ale když už, tak tak,aby se dal ihned rozkliknout.
    A celkově nemám ráda komentáře (třeba i od zahraničních blogerek) typu: „Když tě budu sledovat, oplatíš mi to?“
    :) ale pro začínající blogerky si myslím, že je to dobrý článek, jak se naučit vyhýbat se základním chybám :)

    Lumiere of Fashion

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Určitě to jsou skvělé tipy a i já jsem si z nich něco odnesla. Třeba to s tím odkazem, to jsem vůbec netušila a vždycky jsem si dívala a říkala si, jak to asi děláš. Takže díky za radu :)

    Everything about my live

    OdpovedaťOdstrániť
  6. myslím si, že tyhle body by měl znát každý bloger. s komentováním je to opravdu někdy rozporuplné, protože někdy, i kdybys chtěla napsat delší komentář, tak ti to typ článku prostě nedovolí, nebo všechno, cos chtěla napsat napsal už někdo před tebou a proto se snažím nejdřív vždycky napsat koment a pak až teprve číst komentáře ostatních, protože po publikování už mi je jedno, zdali se daný názor milionkrát opakuje. s odkazy v komentech je to přesně jak píšeš - lidi raději pohodlně kliknou na odkaz než aby to kopírovali :D
    P.S.: U mě na blogu probíhá giveaway, tak budu ráda, když se zapojíš :)
    GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja mám práve tvoje komentáre veľmi rada, vždy ma neskutočne potešia :)
    Ďalší skvelý článok, takto pekne zhrnuté komentovanie a nejaké jeho pravidlá sa mi páčia :D A neviem, vždy sa pri čítaní týchto článkov cítim tak fajn, že mnohé veci spĺňam, no tiež sa naučím niečo nové :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja zbožňujem dlhé komentáre a pár takých u seba mám. :-) Snažím sa tiež odpisovať vo vetách a nielen v dvoch slovách. Je však pravdou, ak je toho veľa, tak niekde bývam aj stručnejšia. Výborný článok, ktorý niektorým určite pomôže. :-)
    Katharine-fashionisbeautiful

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Veľmi pekný článok! :) Tiež ma na prvý pohľad odradí, keď niekto napíše "stať sa mojou pravidelnou čitateľkou" zvyčajne sa potom na ten blog ani nepozriem, lebo mi to príde neskutočne neprirodzené...
    GlitterCircus

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.