highway to never

21.3.16

Dnes je tu článok trochu neplánovaný. Mám ich pripravených veľa, no skôr sú to pokračovania nejakých sérií, ktoré ešte v tomto období nemôžem vydať. Dnes som si ale na angličtine, popri vysvetľovaní some, any, no... -_-, písala do zožita útržky jedného príbehu, tak možno ho čoskoro vydám. 

Ak by som bola bohatá, mala by som v pláne veľa vecí. Kúpiť si nejaký hotel v Bardejovských Kúpeľoch, zrekonštruovať slávnu levočskú krčmu Londýn-Paríž na džezový klub so živou hudbou, založiť nejakú umeleckú školu, kam by sa dalo chodiť ráno, poobede, či cez víkendy len z vlastnej vôle... Jeden z týchto plánov sa ale týka aj malého mestečka neďaleko Popradu. Do Kvetnice sme ako deti chodievali veľmi často a radi. Pre mňa to vždy malo čaro. Teraz tam už ale pomaly nič nefunguje a všetky budovy len chátrajú. 

Už roky mám sen, že by som si kúpila viacero starších domov, zrekonštuovala ich a zriadila v nich hotely, školy, divadlá... Snívam o tom dodnes. Kvetnica má veľký potenciál. Keď sme tam boli včera, napadlo mi, že by to bolo skvelé univerzitné mestečko. Stála by tam jedna kvalitná univerzita a jej študenti by bývali v domčekoch naokolo. Ale znova by to chcelo človeka, ktorý by to umožnil. 

Dookola Kvetnice sú nádherné lesy, pre mňa celkom čarovné. Rada si tam niekedy zabehnem v lete. Nie až priamo do Kvetnice, ale do jedného lesa rovno pred ňou. Rozhodne by som tam ale chcela chodiť častejšie. 

Malo byť viac fotiek zo samotnej Kvetnice, no nateraz tu máte skôr dávku fotiek lesnej cestičky, tak možno nabudúce...
Čo by ste robili, ak by ste boli bohatí?








Dominica

You Might Also Like

11 komentárov

  1. Krásné místo, miluji přírodu. Sny máš pěkné ale hůře uskutečnitelné ale ne že by to nešlo. Kdybych byla bohatá, já ani nevím za co užitečného bych to utratila. Rozhodně bych něco rozdělila rodičům a za ten zbytek bych si koupila dva domy/byty někde daleko, jeden v Evropě, druhý na konci zeměkoule kde bych přebývala.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi príjemne ma prekvapilo, keď som za slovným spojením "Ak by som bola bohatá" nevidela čosi ako "kúpila by som si auto" či "postavila dom s bazénom na ostrove v Karibskom mori" (čo sú síce veci, ktoré by určite raz chcel každý z nás), ale takéto krásne želania.

    Pri predstave univerzity v takomto malom mestečku som sa musela pousmiať. Najprv mi to prišlo trochu nereálne - predsa len my Slováci sme zvyknutí na "čím väčšie mesto, tým lepšia univerzita" -, ale na druhú stranu... Prečo nie? Určite by to tam vyzeralo úžasne, útulne a príjemne. Hneď som si predstavila študentov sediacich vo vysokej tráve a počúvajúcich ticho a pokoj lesa ♡ Až radosť učiť sa ♡

    A určite pridaj aj nejaké fotky priamo z Kvetnice, aj keď les pred ňou je doslova magický ♡

    Keby som bola bohatá... Kúpila by som si malý byt v centre Londýna, dala nejakú sumu mojim rodičom a príbuzným, cestovala by som po svete (to je jeden z mojich obrovských snov - vidieť všetky tie miesta, na ktoré sa dívame či už v časopisoch alebo televízii) a seriózne investovala do Prešova. Podľa mňa má toto mesto obrovský potenciál, ale nesmierne to tu chátra.
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Náhodou taká rekonštrukcia starého hotela je podľa mňa skvelá vec, ale na druhej strane je pravda, že do toho treba vraziť veľké peniaze, ale ak to človek chce, tak dokáže do toho obetovať nejaké tie financie a ja ti držím palce nech sa tohto sna držíš a výde ti :-)
    To je ťažká otázka, asi by som nechcela byť taká bohatá, že by som si mohla dovoliť všetko a už by nebolo nič čo by som nemala či neskúsila. Možno by som si kúpila vlastné bývanie a kúpila rodičom dovolenku, ale skôr by som si tie peniaze odložila :) To v prípade nejake výhry, neviem čo by som robila keby som bola nejaká milionárka popravde :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Domi, miluju tvoje články čím dál tím víc a víc! ♥ Ikdyž jsem v Kvetnici nikdy nebyla, úplně jsi na mě přenesla atmosféru univerzitního městečka :) A můžeš si být jistá, že až se ti tvůj plán podaří zrealizovat, ihned se hlásím, ikdybych zvyšovala věkový průměr studentů ;) Přijde mi škoda, že v Čechách ani na Slovensko (alespoň o tom nevím) neexistuje žádný takovýhle univerzitní komplex.. moc se mi líbí, jak např. v Anglie je univerzita takovým světem sám pro sebe.. že tam si jsou studenti tak nějak blíž, krásné budovy, nádherný kampus... ikdyž se na Erasmus nechystám, jednou bych to chtěla začít, věřím, že pak bych měla z celé vysoké mnohem lepší pocit, než teď..


    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No a proč by se to nemohlo stát a proč bys nemohla být bohatá? Já v tom nevidím jediný problém. :) Já si neříkám co by kdyby, já už věřím, že to tak bude. :) Častokrát, ale vídám, že právě v tom je největší problém lid, že si říkají no kdybych tohle kdyby tamto, tak bych... A pořád v tom jakoby vidí překážky a hlavě neví, jak zbohatnout a jak se k penězům dostat. Na to já nemyslím :) Prostě si něco vysním a nesoustřeďuji se na to úplně. Z části tomu nechávám volný průběh, z části na tom pracuju, když můžu. Cesta se vždy objeví sama :)) a já věřím, že i tobě se to vyplní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já bych určitě cestovala. Nejraději bych totiž procestovala celý svět. Jinak ani zas až tak moc nevím, co bych dělala, kdybych byla bohatá. Přece jenom ty nejdůležitější věci si za peníze nekoupíš že jo. Pak kdybych byla fakt hodně bohatá, tak bych založila asi nějakou nadaci na podporu dětem nebo něco takového a třeba bych některé peníze věnovala na charitu :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Toto je to najkrajšie, čo som kedy počula! Väčšina ľudí by povedalo, keby som bol bohatý, precestoval by som svet, kúpil by som si obrovský dom na pobreží, no toto ma naozaj dostalo!

    Prekrásne si to napísala, aj opísala. Je to naozaj krásny sen a veľmi ti v ňom držím prsty, pretože sa nenájde veľa ľudí, ktorí by chceli so svojim bohatstvom pomáhať, skôr míňať.

    Inak okolie je prekrásne a ten les je ozaj čarovný, v okolí Popradu máte naozaj veľmi pekné miesta!♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Musím začať tým, že tie fotky sú kúzelné! ♥
    Je mi veľmi ľúto toho, koľko krásnych miest sa nachádza na Slovensku, ale nikto si to vlastne neuvedomuje. Každý vidí len Bratislavu. Teraz nič proti západu. Ale podľa mňa by sme si mali uvedomiť, že máme byť na čo hrdí na Slovensku a konečne sa začať správať civilizovanejšie.
    Zriadiť univerzitu na takom krásnom mieste by bolo asi to najlepšie. A to s tými domčekmi ešte lepšie. Keby bolo viac takých nápadov a zrealizovali sa, určite by veľa študentov dalo prednosť tomu miestu pred nejakou univerzitou v zahraničí. Spolu so mnou.
    Kebyže som bohatá, ako prvé by som určite postarala o svoju rodinu. Kúpila by som im niečo, po čom už dlho túžia, poslala ich na nejakú vysnívanú destináciu. Potom nejakú čiastku darovala detským domovom, útulkom, ľuďom, ktorí nemajú domov a sú na ulici. Zvážila by som nejakú kúpu bytu pre seba do budúcnosti a zaplatila si školné na nejakej vysokej škole (aby mali rodičia o starosť menej). A potom by som zriadila nejakú organizáciu na ochranu životného prostredia. Je toľko vecí, ktoré by som spravila, ale pravdaže, chcela by som si nejaké tie peniaze aj ušporiť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. nádherné fotografie! ja by som cestovala :)

    OdpovedaťOdstrániť

© 2014 - 2016. All rights reserved. DominicaLand. Používa službu Blogger.